اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

بقای نظم در گرو کنار گذاشتن اختلافات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین بقای نظم و جامعه را در گرو کنار گذاشتن اختلافات و وجود انسجام و وحدت دانست.

بقای نظم در گرو کنار گذاشتن اختلافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر با جمعی از اعضای شوراهای حل اختلاف استان قزوین دیدار کردند.

وی در این دیدار با قدردانی از حضور گسترده و باشکوه مردم این استان در ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: باید از حضور گسترده مردم استان قزوین به خصوص نوجوانان و جوانان در مجالس سوگواری سیدالشهدا (ع) تشکر کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخص های عزاداری واقعی برای امام حسین (ع) بیان کرد: امروز باید بتوانیم یک عزاداری واقعی که امام حسین (ع) از ما راضی باشد را انجام دهیم، همچنان که الگوهای خوبی در بعضی از شهرهای کشور ما وجود دارد.

باریک‌بین تصریح کرد: آوردن طبل، شیپور و علامت‌های که در بعضی از هیئت‌ها به چشم می‌خورد، موجب دور شدن نوجوانان و جوانان ما از اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) شده و باید مسئولان هیئت‌ها و دستجات عزاداری بتوانند یک عزاداری که مورد رضای خدا و سیدالشهدا می‌شود را انجام دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: یکی از انگیزهای قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که همه ما عزاداران سیدالشهدا باید این فریضه مهم را در جامعه فراموش نکنیم.

وی یکی از اهداف قیام امام حسین را اقامه و احیای نماز دانست و افزود: امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در آن شرایط سخت جنگ که خانواده و اهل‌ بیت وی نیز در خطر دشمن قرار داشتند با یادآوری یکی از یاران خود نماز را در آن لحظات سخت و بحرانی با یاران با وفایشان اقامه کردند و این بزرگ‌ترین درسی است که می‌توانیم از قیام امام حسین (ع) بگیریم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهداف دیگر نهضت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) معتقد بود که افراد نالایق و ناشایسته‌ای که زمام حکومت را به دست داشتند باید کنار رفته و افرادی صالح و شایسته به عنوان رهبر و مدیر جامعه بر مسند حکومت قرار داشته و رهبری جامعه را به دست گیرند.

باریک‌بین تصریح کرد: عزای سالار شهیدان عزای بسیار بزرگی است، آسمانی‌ها و زمینی‌ها همه در عزای امام حسین (ع) سوگوار و مصیبت‌زده هستند.

امام جمعه قزوین شوراهای حل اختلاف را یکی از بازوهای مهم قوه قضائیه دانست و گفت: شوراهای حل اختلاف خدمات بزرگی بین مردم و برای کمک کردن به دستگاه قضایی و برای دمیدن روح صلح و مصالحه بین مردم انجام می‌دهد.

باریک‌بین با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر مردم با قوانین دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: شما اعضای شورای حل اختلاف ضمن اینکه حکمیت می‌کنید تا دو طرف اختلافات خود را کنار بگذارند باید تلاش کنید تا مردم را بیشتر با قوانین دستگاه قضایی آشنا کنید که این می‌تواند در راستای رفع اختلافات بسیار تأثیرگذار باشد.

وی بقای نظم و نظام جامعه را در گرو کنار گذاشتن اختلافات دانست و افزود: حفظ و بقای این نظام برآمده از خون شهدا کنار گذاشتن همین اختلافات و کدورت‌ها بوده و شوراهای حل اختلاف که از میان خود مردم هستند باید سعی کنند که طرفین را به صلح راهنمایی کرده که از بین بردن کدورت‌ها موجب نزدیک شدن دل‌ها می‌شود.

باریک‌بین با اشاره به حفظ وحدت و انسجام در جامعه عنوان کرد: وقتی دل‌های مؤمنان به یکدیگر نزدیک شود و مسلمانان به یکدیگر عطوفت، مهربانی و گذشت داشته باشند، زندگی در چنین جامعه‌ای دلپذیر خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام زمانی ریاست دادگاه ویژه روحانیت استان قزوین گزارشی از برنامه‌های شوراهای حل اختلاف این استان ارائه کرد.

انتهای پیام/77002/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول