اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:

اختلافات تنش‌زا میان مسئولان برای جامعه خطرناک است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: آنچه برای جامعه ما خطرناک است اختلافات تنش‌زا میان مسئولان در سطح جامعه است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان در مورد آن هشدار دادند.

اختلافات تنش‌زا میان مسئولان برای جامعه خطرناک است

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: امسال مراسم 13 آبان در حالی برگزار می‌شود که انقلاب اسلامی به یاری خداوند متعال و تائیدات امام عصر (عج) و استقامت و پایداری ملت شریف ایران به جهان صادر شده و آرزو و آرمان امام راحل و شهدای به خون خفته تحقق یافته و بیداری اسلامی و خروش یکپارچه مسلمانان جهان علیه حاکمان دست نشانده استکبار، شمال آفریقا تا جنوب آسیا را در بر گرفته است و مردم اروپا و آمریکا نیز بر علیه صهیونیسم و نظام سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی به پا خاسته‌اند و با شعار 99 درصدی «وال استریت را اشغال کنید» به میدان آمدند.

وی افزود: این حرکت جهانی که بدون شک ریشه در تفکرات انقلاب اسلامی دارد استکبار و صهیونیسم را منزوی کرده و ناقوس نابودی آنها را به صدا درآورده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ مبارزات ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره یاد آور سه واقعه مهم است گفت: 13 آبان 1343، در چنین روزی امام خمینی (ره) به جهت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون (مصونیت قضائی مستشاران آمریکایی) به دستور شاه معدوم که سرسپرده بیگانه بود بازداشت و سپس به ترکیه تبعید شد و امروز با گذشت قریب نیم قرن از آن تاریخ، مبارزه با استکبار جهانی به شدت ادامه دارد.

فاتحی ادامه داد: 13 آبان سال 1357، تعدادی از دانش‌آموزان آگاه و مبارز که به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه تهران پیوسته بودند از سوی طاغوتیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شهید شدند یاد این نوجوانان را گرامی داشته و به دانشجویان و دانش‌آموزان متعهدی که در ادامه راه آنان در ایجاد انقلاب اسلامی و پاسداری از آن در دفاع مقدس، شهید و جانباز شدند درود می‌فرستیم و برای سنگرداران علم و دانش که مایه سربلندی ملت مسلمان ایران در جهان شدند، توفیق روزافزون آرزومندیم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که امروز این قشر پر تحرک و تحول آفرین و آینده‌ساز مورد انتقام‌جویی دشمن قرار گرفته و در نبردی گسترده و نابرابر و بدون صدا و خون‌ریزی (جنگ نرم) درگیر شده است، جنگی که قربانیان آن با لبخند و ژست جوانی به مسلخ می‌روند، جنگ نرم جنگی است که به مجروحان و معلولان آن جانباز و اسیران آن آزاده نمی‌گویند و کشته‌های آن شهید نیستند، در حال حاضر جبهه‌ای نرم و خاموش به وسعت آسمان کشور در مقابل  این نسل گشوده شده است و یکی از ارکان مهم این تهاجم شبهه‌افکنی در مورد اعتقادات مذهبی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: همانگونه که گلادستون نخست وزیر وقت انگلستان سال‌ها قبل گفت «مشکل ما برای نفوذ در کشورهای اسلامی قرآن است» این حرف در زمانی بیان شده که انرژی متراکم در این کتاب مانند امروز برای آنها روشن نشده بود، گر چه پیشرفت‌های علمی، و آگاهی بخش قشر عظیمی از جوانان در این عصر مرهون و مدیون وسائل ارتباطی مانند ماهواره و اینترنت است ولی حتی انحراف یک جوان مسلمان هم در این میدان برای ما خسارت است، بنابراین شایسته است که اساتید دانشگاه‌ها‌، دبیران و والدین نسبت به شبهات و سؤالات جوانان بی‌تفاوت نباشند و اگر پاسخ آن در تخصص آنها نیست مانند همه امور زندگی به کارشناس مربوطه ارجاع دهند.

وی بیان داشت: 13 آبان 1358، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان پیرو خط امام است که با درایت و هوشیاری خود، اقدامات جاسوسان آمریکایی در لباس دیپلمات را کشف و آنان را دستگیر کردند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: همین امر موجب شد که آمریکا بدون محاسبه عقبه معنوی قدرتمند انقلاب اسلامی که نصرت الهی است، احمقانه به حمله نظامی برای آزادسازی جاسوسان خود متوسل شود، اما لشکر ابرهه زمان که به جای استفاده از فیل با مدرنترین ابزار و ادوات الکترونیکی و جنگی و حتی با چراغ سبز بعضی از مسئولین آن زمان که عامل نفوذی آمریکا بودند یعنی بنی صدر و کودتاچیانش، به میدان آمده بود، به فضل الهی ، این بار به جای ابابیل به وسیله شن و ماسه‌های بیابان طبس مفتضحانه شکست خورد و بدین سان این ببر کاغذی و کوه یخی در برابر حق‌طلبی ملت سرافراز ایران اسلامی جلو چشم جهانیان فرو ریخته و ذوب شد. وی بیان کرد: همانگونه که افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل به دست جوانان حزب‌الله در جنگ 33 روزه و جوانان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در جنگ 22 روزه به فضل و عنایت پروردگار متعال باطل شد.

فاتحی گفت: این شکست‌هاست که موجب سرگشتگی استکبار و اهانت به رسول خدا و برافروختن آتش جنگ در سوریه و تشدید تحریم‌ها و تهدیدها و تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان شده است، آنچه برای جامعه ما خطرناک است اختلافات تنش‌زا میان مسئولان در سطح جامعه است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت 13 آبان هشدار دادند و تنش‌آفرینان را خائنین به کشور دانستند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول