اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد

برگزاری همایش احیای داوری در حل و فصل اختلافات گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از برگزاری همایش «احیای داوری در حل و فصل اختلافات گیلان» در 12 آذر امسال خبر داد.

برگزاری همایش احیای داوری در حل و فصل اختلافات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری انجمن علمی دبیران و اساتید شجره طیبه بسیج حقوقدانان با اشاره به موضوع احیای داوری، اظهار کرد: داوری یکی از موضوعات مهم و کلیدی در آیین دادرسی مدنی بوده که 47 ماده از مواد آن را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت داوری در حل اختلاف حقوق داخلی به آن پرداخته شده که اجرای آن مستلزم فرهنگ‌سازی و فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای مراجعه شهروندان به این نهاد مهم است.

این مسئول با بیان اینکه داوری یکی از محورهای شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان است، تصریح کرد: صرف‌نظر از مزایای مختلفی که داوری در خود جای داده از پیچیدگی‌ها و مشکلات مراجعه به محاکم دادگستری به دور است.

وی از برگزاری همایش احیای داوری در حل و فصل اختلافات گیلان خبر داد و یادآور شد: برای حساس کردن جامعه حقوقدانان استان در راستای بهره‌گیری از این نهاد قانونی سازمان بسیج حقوقدانان استان همایش مذکور با همکاری اداره کل دادگستری و مرکز علمی‌کاربردی قوه قضاییه در 12 آذر امسال به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان برگزار می‌شود.

اصغری فراخوان مقاله همایش احیای داوری را در قالب محورهای جایگاه داوری، آیین‌ دادرسی مدنی، موانع و چالش‌های فراروی اجرای داوری در استان، میزان تاثیرگذاری شورای حل اختلاف در استقبال نکردن از داوری و راهکارهای عملی و اجرایی تحقق داوری در استان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر به سایت www.dadgil.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول