اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی:

ارزش نفت و گاز ایران 200 میلیارد دلار است/با حرف شرایط درست نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش نفت و گاز ایران در سال‌جاری 200 میلیارد دلار است.

ارزش نفت و گاز ایران 200 میلیارد دلار است/با حرف شرایط درست نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عبداللهی عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور، کمیسیون تخصصی معادن اتاق ایران و کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق زنجان اظهار داشت: کشور نیازمند افزایش تولید است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سال‌جاری را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‏اند، خاطرنشان کرد: تنها راه برطرف شدن فقر و بیکاری در کشور و مقابله با گرانی‏ها افزایش سطح تولید است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید نیاز به سرمایه‏گذاری دارد، تصریح کرد: باید امنیت و سود سرمایه‏گذار تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزش نفت و گاز کشور در سال‌جاری حدود 200 میلیارد دلار برآورد شده است، اضافه کرد: بیش از یک میلیون بشکه از صادرات نفت کاهش یافته است.

عبداللهی حجم صادرات غیر نفتی کشور را کمتر از 15 میلیارد دلار برشمرد و یادآور شد: رتبه کشور در زمینه فضای کسب و کار نیز در سطح جهان 144 است.

* قوانین کشور بی‏ثبات است

وی با تاکید بر اینکه قوانین کشور بی‎ثبات بوده و فرایند تصمیم‎سازی‎ها و تصمیم‏گیری‎ها بسیار طولانی است، ادامه داد: با حرف شرایط درست نمی‎شود و باید عمل کرد.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوانین، تصمیمات و سیاست‎های ما شفاف نیست، تصریح کرد: با این روش نمی‏توان کشور را اداره کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ایران برنامه و هماهنگی ندارد، ادامه داد: تا برنامه و هماهنگی نباشد وضعیت به همین منوال بوده و دولت نیز نمی‏تواند کاری از پیش برد.

عبداللهی با اشاره به اینکه تبدیل مواد خام معدنی به ارزش افزوده یک برنامه صحیحی است، تصریح کرد: اما در تبدیل نفت خام به بنزین به دلیل وجود فرایندهای طولانی در کشور در عالم رقابت عقب افتاده‎ایم.

وی همچنین اظهار داشت: هزینه تبدیل ماده خام به ارزش افزوده نیز بسیار بالا است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر خام‌فروشی بد است نباید نفت و گاز را صادر می‏کردیم، اضافه کرد: ایتالیا با وجود اینکه در زمینه سنگ‏های ساختمانی حرف نخست را در جهان می‏زند ماده خام نیز به نقاط مختلف صادر می‎کند.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از مهم‏ترین دغدغه کشور محسوب می‎شود، ادامه داد: متاسفانه مسئولان شب خوابیده و صبح اعلام می‏کنند صادرات 50 قلم کالا ممنوع است و این سبب نگرانی فعالان اقتصادی می‏شود.

* ضریب امنیت سرمایه‏گذاری افزایش یابد

عبداللهی با تاکید بر اینکه ضریب امنیت سرمایه‎گذاری باید در کشور افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با کاهش هزینه‏ها سود سرمایه‎گذار نیز بالا می‏رود.

وی با بیان اینکه تولید باید کیفیت و سرعت بیشتری داشته باشد، ادامه داد: تولیدات کشور در عرصه رقابتی در شرایط خوبی نیست.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در کیفیت قوانین و اجرای آن در منطقه رتبه پایینی دارد، تصریح کرد: تصمیمات باید به تولید با کیفیت با هزینه کمتر و سرعت بیشتر کمک کند.

وی سرعت کار و فعالیت‏ها را در کشور بسیار پایین ارزیابی کرد و ادامه داد: مزایده‏ها نیز ضمن شفاف بودن باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشند.

انتهای پیام/73006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول