اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی اعلام کرد

تلاش برای جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی سوبسیددار

خبرگزاری فارس: مدیر آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های نفتی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی گفت: این آزمایشگاه به‌منظور جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی سوبسیددار راه‌اندازی شده است.

تلاش برای جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی سوبسیددار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید احمدزاده صبح امروز در نشستی خبری در مشهد اظهار کرد: این آزمایشگاه بر اساس مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و زیر نظارت اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایجاد شده و حجم وسیعی از آزمایشات کنترل کیفیت انواع فرآورده‌های نفتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: با قرار گرفتن این آزمایشگاه در فهرست آزمایشگاه‌های مجاز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، سازمان ملی استاندارد ایران و گمرک ایران از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری حجم روزافزونی از فرآورده‌های نفتی صادراتی و ترانزیتی شرق کشور برای انجام آنالیز کامل به این آزمایشگاه تحویل شده است.

احمدزاده با اشاره به بکارگیری کارکنان مجرب و متخصص و بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آنالیز کمی و کیفی فرآورده‌های نفتی در این آزمایشگاه اظهار داشت: این آزمایشگاه که مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی در شرق کشور است با هدف بررسی، کنترل و حفظ کیفیت فرآورده‌های نفتی هنگام تحویل و انتقال، تدوین روش‌های مناسب پیشگیری از آلودگی فرآورده‌های نفتی، تطبیق روش‌های اجرایی با استانداردهای موجود و نظارت بر مشخصات و ویژگی‌های فرآورده‌های نفتی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با توانایی آنالیز کامل انواع فرآورده‌های نفتی نظیر انواع بنزین، نفت گاز (گازوئیل)، نفت سفید، نفت کوره، مکمل‌های سوختی، انواع روغن‌ها (روغن پایه، روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک و...) و تینرهای فوری و روغنی، تمامی حلال‌های صنعتی و مشتقات نفتی (رافینت، هوی اند، لایت اند، حلال های آلی آروماتیکی نظیر بوتادین تار، پیرولیز و...) و هیدورکربورهای سبک و سنگین را دارد و بهره برداری از این آزمایشگاه سالانه حدود 50 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تعیین میزان کاهش آلودگی‌های حاصل از تلاقی فرآورده‌های نزدیک به هم از جمله بنزین با نفت سفید، انجام آزمایشات دقیق کیفی جهت صدور گواهی تایید سلامت برای فرآورده‌های نفتی صادراتی و ترانزیتی و پیشگیری از هرگونه آلودگی و ارزیابی دقیق آنها در داخل استان از مزایای ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان است.

انتهای پیام/70019/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول