اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

دریافت عادلانه مالیات وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان با تاکید بر مکانیزه شدن مالیاتی، گفت: دریافت عادلانه عوارض و مالیات موجب درآمدزایی بهتر برای استان‌ها و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفت می‌شود.

دریافت عادلانه مالیات وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان در جمع هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با اشاره به نقش اهمیت مالیات در افزایش درآمدهای استان اظهار کرد: با دریافت عادلانه عوارض و مالیات، استان‌ها از جمله گیلان می‌توانند 50 درصد درآمد خود را از این طریق کسب کنند و وابستگی کشور به نفت نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کشور باید از طریق مالیات اداره شود، افزود: با درآمدهای مالیاتی می‌توان چاه نفت را بست و یا از درآمد آن برای توسعه کشور استفاده کرد.

معاون استاندار گیلان مالیات را راهکار افزایش ثروت و عدالت در کشور خواند و تصریح کرد: برای اجرای اخذ عادلانه عوارض و مالیات باید حسابرسی شرکت‌ها به ویژه اصناف به صورت مکانیزه انجام شود که این امر از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

وی بخش صنعت را دارای مالیات شفاف‌تری دانست و ابراز کرد: مالیات‌دهندگان بزرگ‌تر، ارزشمندتر و در جامعه موثرتر هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به ظرفیت‌های صادراتی استان اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های با ظرفیت در بحث تولید چای است.

هادی تیزهوش تابان، با اشاره به بحث صادرات چای کیفی گیلان، توجه به نوسازی کارخانه‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: 93 درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی پیگیری بحث عدالت مالیاتی را مهم خواند.

هر یک از حاضران در جلسه مذکور مشکلات مالیاتی خود را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه منطقه آزاد انزلی مطرح کردند که موارد آنها با حضور «نادر تقی‌زاده» معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول