اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان:

بینش و آگاهی لازمه بصیرت است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: بینش و آگاهی لازمه داشتن بصیرت است.

بینش و آگاهی لازمه بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی در همایش «بسیج و بصیرت‌افزایی عاشورایی» که با همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد شفت و فومن برگزار شد، امام (ره) را خارج از شخصیت عرفانی جزو شخصیت سیاسی طراز اول و دارای روح الهی خواند و اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های هوشمندی امام راحل تاسیس بسیج مستضعفان با راهبرد مبارزه علیه ظلم جهانی بود.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، یکی از رموز تشکیل بسیج مستضعفان را این جمله معروف امام (ره) «بسیج لشکر مخلص خداست» ذکر کرد و افزود: جنگ عرصه بروز استعدادها بود که موقعیت بسیج را در عرصه دفاع نشان داد و امروز تمام اقشار بسیج باید اخلاص، معرفت، مشترکات دینی و ولایت‌پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهند و بصیرت یکی از مهم‌ترین وجه اشتراک بسیج و ابزار آن است.

وی با اشاره به جمله‌ای از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه «من بصیرت دارم که نه خودم را گول بزنم نه دیگری بتواند مرا گول بزند»، اذعان کرد: بینش و آگاهی لازمه داشتن بصیرت است.

بایرامی با تصریح بر اینکه نباید در مسیر دچار اشتباه شویم و بدانیم ایمان، تقوا و معرفت دینی شدیدا با موضوع بصیرت پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: همه ما باید در انجام واجبات، شناخت مجتهد، شناخت ولی فقیه و امام حاضر، دارای آگاهی و معرفت باشیم و غفلت نکنیم تا گرفتار بی‌بصیرتی نشویم.

وی درباره بی‌بصیرتی خواص دوران سیدالشهدا (ع)، ابراز کرد: کسی که حاضر است خون و دلش را به لقای الهی دهد نشانه بصیرت است و دلیل حمایت نکردن خواص بی‌بصیرت در یاری رساندن به پسر پیامبر و عقب ماندن از قافله عشق، این بود که خود را یک گام جلوتر از ولی خدا می‌دانستند.

به گفته این مسئول، بسیج بدون امام، شناخت معرفت، مسئولیت‌پذیری، محبت به اولیای خدا، آگاهی به مسایل روز و بدون ولایت‌پذیری نمی‌تواند محتوای بسیج داشته باشد.

در پایان همایش مذکور شرکت کنندگان به عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) پرداختند. 

انتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول