اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

بسیج ثمره بصیرت کربلایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: بسیج ثمره بصیرت کربلایی است که در نهضت امام خمینی‌(ره) ظهور و بروزی حقیقی پیدا کرد.

بسیج ثمره بصیرت کربلایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در همایش زینبیون در مشگین‌شهر که با حضور زنان بسیجی در آخرین روز از هفته بسیج در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز بسیجیان ما طلایه‌داران بصیرت و عقلانیت هستند این شاخصه‌ها از کربلا و قیام امام حسین‌(ع) گرفته شده که در آن تبلوری از ایمان، اعتقاد و عشق راسخ را می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه بسیجیان ما در طریق حسینی و زینبی آراسته به علم، معرفت، استقامت و صبوری هستند، تصریح کرد: امروز برای زنان ما شایسته‌ترین عنصر الگو و تدبیر تبعیت حضرت زینب‌(س) است که با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها در دوران مبارزات سعی کرد حجب و حیا و شکوه عزت زنانه خود را حفظ کند.

باوقار از حضرت زینب‌(س) به عنوان پرچمدار راستین ایمان و حقیقت و وفاداری به راه سیدالشهدا‌(ع) یاد کرد و افزود: در حالی که همه دشمنان اسلام منتظر رفتاری هیجانی، احساسی و مقطعی از حضرت زینب‌(س)‌ بودند آن حضرت در نهایت تدین، دینداری و عفاف و حجاب و حفظ حریم سعی کرد آبروی کاخ سلطنت یزید و عوامل بنی‌امیه را ببرد و فلسفه قیام عاشورا و کربلا را تبیین کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما امروز در عرصه دفاع از انقلاب به سیره زینبی و عزت حسینی نیاز داریم چرا که دشمن در یک ترفند همه‌جانبه هم دین و هم معیشت ما را مورد هجمه و تهدید قرار داده تا شاید بتواند روحیه استقامت و دین‌باوری ما را خدشه‌دار سازد.

وی اضافه کرد: در فضایی که کشور به ارزشمداری و پیمودن راه اصالت‌بار کربلا نیاز داشت امام راحل قوام و شاکله بسیج را بنا نهاد تا بسیج برای همیشه تاریخ مدافع اسلام و حقانیت آن باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر با تجلیل از بسیجیان در حفظ آمادگی برای حضور در تمام عرصه‌ها بیان کرد: اخلاصی که امروز بسیجیان ما از آن برخوردار هستند اخلاص همراه با عمل، همگرایی و وحدت‌آفرینی است که به یقین می‌تواند جامعه ارزشی ما را اعتلایی چند باره ببخشد.

باوقار در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروز نظام اسلامی ما نظامی برگرفته از ارزش‌های عاشورایی و علوی است که زنده و بالنده بودن آن نیز در گرو عمل به فرایض و واجبات است.

وی از بسیجیان خواست همچون مولایشان امام حسین‌(ع) در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر حضوری آگاهانه داشته باشند.

باوقار همچنین در گرامیداشت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در جمع مداحان و شعرا ادامه داد: ‌قیام عاشورا تبلوری از عقلانیت در اطاعت محض از پروردگار است.

وی گفت:‌ وظیفه مداحان تنها ارایه صوت زیبا نیست بلکه بیان اشعاری است که حاوی معارف دینی باشد.

باوقار فلسفه عزاداری را در احیای اسلام، زنده نگه داشتن نهضت دینی، مقابله با ستمگران، نشان‌دهنده پیوند عاطفی دین با ولایت و تشویق معارف اصیل دینی و تلفیق دین با سیاست اعلام کرد.

وی انحرافات فکری، عملی، گریه از سر ریا و بدون معرفت واقعی را از جمله آسیب‌های عزاداری خواند و افزود: باید مواظب باشیم تا در دام شیاطین در این زمینه گرفتار نیاییم.

راهپیمایی زینبیون در اصلاندوز

امروز همزمان با آخرین روز هفته بسیج و در پاسداشت مقام و منزلت حضرت زینب‌(س) زنان بسیجی در اصلاندوز و در همایش زینبیون به حرکت درآمده و نمودی از آمادگی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با هفته بسیج ساختمان پایگاه شهدای ارمکانی طالب قشلاقی ثمرین افتتاح شد.

در گرامیداشت هفته بسیج همچنین همایش بصیرت سیاسی فرهنگیان آموزش و پرورش اردبیل برپا شد.

در این همایش سخنرانان مهم‌ترین ویژگی بسیج را مجهز بودن به دو عنصر بصیرت و ایثار دانست.

انتهای پیام/62004/ل/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول