اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:

بصیرت حسینی راه حل خروج از فتنه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بصیرت حسینی باعث می‌شود که در فتنه‌ها راه حل را بیابیم و به سلامت از آن خارج شویم.

بصیرت حسینی راه حل خروج از فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی‌ در نخستین روز از هفته بسیج در همایش استانی ‌بسیج و رسانه که با موضوع «کاربرد رسانه در جنگ نرم و نقش رسانه‌ای بسیج در مقابله با عملیات روانی دشمن» با حضور خبرنگاران بسیجی و اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن حکیم الهی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تقارن ایام ماه محرم با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و هفته بسیج، آمیزه‌ای زیبا و دارای پیام احیای قیام حسینی و فرهنگ عاشوراست.

وی افزود: بشر در سه عصر کشاورزی، صنعت و سپس ارتباطات و رسانه زیسته است و ما در واقع هم‏اکنون در عصر ارتباطات و رسانه قرار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دشمنان امروز در جنگ نرم از ابزار رسانه استفاده می‌کنند، بیان داشت: دشمن در جنگ سخت به دنبال حذف افراد و رهبران و تصرف سرزمین بوده و در جنگ نرم، به دنبال تهاجم به اهداف و افکار است.

سوقندی افزود: در جنگ نیمه سخت، دشمن در تشکیلات و سازمان‌ها با هدف از کار انداختن و مختل کردن نظامات اقتصادی،‌ فرهنگی، ‌سیاسی، ‌تشکیلات اداری، وزارت‏خانه‌ها و دولت‌ها نفوذ می‌کند و ابزارش در این جنگ غالباً‌ جاسوسی است.

جغرافیا در جنگ نرم معنا و مفهومی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در جنگ نرم جغرافیا معنا و مفهومی ندارد، گفت:‌ ژئوکالچر و جغرافیای سرزمینی در جنگ نرم به خاطر نوع ابزار برچیده می‌شود و ابزار دشمن فریب و تزویر است.

سوقندی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم با استفاده از رسانه و تبلیغات درصدد تصرف مغزها بر‌می‌آید و در واقع، می‌توان گفت با کم‏ترین هزینه حریف به یار تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی در سنگر خوابش ببرد بدان معنا نیست که دشمن هم خوابش برده است، تأکید کرد:‌ ما باید هر سه عرصه را بشناسیم و نگاه مهندسی داشته باشیم که دشمن کجاست و ما کجاییم.

سوقندی تصریح کرد:‌ نخستین مؤلفه مهم در جنگ نرم، دشمن‌شناسی و باور دشمن و تفکیک بین دوست و دشمن است؛ چراکه اگر دشمن را نشناسیم، ممکن است او در پوست دوست ظاهر شود و ما ندانیم و غافل باشیم.

حضرت عباس(ع) نماد ولایت‌پذیری در فرهنگ عاشوراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه حضرت عباس(ع) نماد ولایت‌پذیری در فرهنگ عاشوراست، گفت: حضرت عباس(ع) با وجود همه وعده و وعیدها و اینکه امان‏نامه برایش آوردند، باز هم عرصه عاشورا را ترک نکرد و این یک الگوی متعالی است؛ چراکه او در آن میدان با بصیرت عمل کرد.

وی افزود: در عرصه جهاد نرم یکی از راهبردها تبیین، بصیرت و دشمن‏شناسی است.

سوقندی ادامه داد:‌ کارشناسان می‌گویند مدار عالم بر سه اصل اطلاعات،‌ دانش و قدرت علمی، قدرت نظامی و تبلیغات استوار است؛ بنابراین، کسی که از لحاظ اطلاعات و تسلیحات قوی باشد؛ اما در تبلیغات ضعیف بماند، از قافله عقب مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جنگ نرم از جنس رسانه صورت می‏گیرد و مخاطبان آن نخبگان هستند، تصریح کرد:‌ دشمن برای پیام‌رسانی هزینه و مطالعه و بررسی می‌کند.

‌مولفه‌های جهادی در همه عرصه‌ها، فرهنگ عاشوراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه ‌مولفه‌های جهادی در همه عرصه‌ها فرهنگ عاشوراست، گفت:‌ اگر می‌خواهیم امروز در عرصه جنگ نرم مجاهد باشیم، باید مسلح و مجهز شویم و دانش و اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

سوقندی اضافه کرد: امروز باید دشمن و رسانه را بشناسیم؛ البته این کار به دلیل سختی و مرارت زیاد نیازمند مجاهدت است.

وی با بیان جایگاه بسیج افزود: نباید به احدی اجازه ورود شبهه در فکر و ذهن جوانانمان را بدهیم و جلوی فتنه‌ها را باید قبل از وقوع گرفت و در این میان، به جرأت می‌توان گفت که هیچ کس نمی‌تواند مقابل فتنه‌ها همچون بسیج بایستد.

در این همایش که با همکاری معاونت روابط عمومی سپاه قائم(عج) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم(عج) استان سمنان و جمعی از مسئولان فرهنگی، رسانه‏ای و اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

در این همایش، از خبرنگاران بسیجی استان سمنان، خبرنگاران رسانه‌های خبری و دست‌اندرکاران رسانه تقدیر شد.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول