اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

صداوسیما گزارش جامعی از فداکاری پزشکان دفاع مقدس ارائه کند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله علم‌الهدی گفت: صداوسیما باید گزارش جامعی از فداکاری پزشکان دفاع مقدس ارائه کند.

صداوسیما گزارش جامعی از فداکاری پزشکان دفاع مقدس ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی پیش ‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین سمینار ملی طب و ایثار که در تالار رازی دانشکده بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: تمام تخصص‌ها به‌نوعی با ایثار ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: این ارتباط زمانی مشخص می‌شود که فرد با کنار گذاشتن منافع شخصی و حفظ اصول ارزشی در مقام خدمت از تخصص خود استفاده می‌کند و با اخلاصی پاک و مقدس از توان علمی خود در حوزه دفاع از دین استفاده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مصداق در هر فنی وجود دارد و در تمام رشته‌ها اعم از رشته‌های انسانی، تجربی، فنی و غیره می‌توان مصادیقی از این مسئله را یافت.

علم‌الهدی با یادآوری ارتباط ویژه‌ای که میان علم پزشکی و ایثار وجود دارد خاطر نشان کرد: این ارتباط شدید و تنگاتنگ در دوران دفاع مقدس به‌ خوبی خود را نشان داده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس پزشکان هم خود ایثارگری می‌کردند و هم به ایثارگری ایثارگران کمک می‌کردند و هم ایثارگران را از دامن مرگ نجات داده و به لشگر پیامبر و امام زمان می‌فرستادند.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: این متخصصان در زمینه‌های مختلف جنگ و نبرد حق علیه باطل نقش‌آفرینی کرده و با فداکاری در دل عملیات‌ها رزمندگان اسلام را از مرگ نجات داده‌اند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه برگزاری سمینارهایی مانند سمینار طب و ایثار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تاکید کرد: این نوع سمینارها تداعی کننده فداکاری‌های ارزشمند و ایثارگری‌های ذی‌قیمت و خاطرات نقش‌آفرینی در ضرورت‌های دفاع مقدس به وسیله پزشکان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: در واقع دوران 8 ساله دفاع مقدس نمایشگاه متنوع و رنگارنگی از مبانی فکری و اعتقادی است که در محورهای عملیاتی از عزیزان دلداده و وابسته به ولایت اهل بیت بروز داده شده است.

امام جمعه مشهد نقش‌آفرینی پزشکان در موقعیت‌های مختلف جنگی و عملیات‌های خط مقدم جبهه را قابل تقدیر دانست و اذعان کرد: عملکرد پزشکان خاطرات ارزشمندی است که بر صفحه درخشان این حرکت عظیم ولایی تلألؤ دارد.

علم‌الهدی با اشاره به ضرورت تبیین نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نقش پررنگ پزشکان معتقد و مجاهد در دفاع مقدس به‌طور شایسته مورد ارائه و تبیین قرار نمی‌گیرد.

وی متذکر شد: هر چند در میان سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی تا حدودی نقش پزشکان نشان داده می‌شود ولی گزارش جامعی از ایثارگری‌های این قشر در جنگ وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این گزارش جامع یک جریان آموزنده برای پزشکان نسل جوان است که از افرادی‌که اکنون برف سپیدی بر سر و رویشان ریخته و در هنگام جوانی مشق ایثار می‌کرده‌اند درس فداکاری را فرا بگیرند.

انتهای پیام/70002/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول