اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر:

خروج از محرومیت با نگاه عادلانه میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: خروج از بن‌بست محرومیت برای ما زمانی میسر می‌شود که عدالت توزیع اعتبارات و همچنین گرایش سرمایه‌گذاران به سمت جنوب استان اردبیل را شاهد باشیم.

خروج از محرومیت با نگاه عادلانه میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه تبیین راهکارهای توسعه شهرستان کوثر و ایجاد فرهنگ‌های سرمایه‌گذاری بیشتر اظهار داشت: همایشی که ماه گذشته در بررسی شرایط جذب سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه جنوب استان برگزار شد در حقیقت زمینه‌ای بود تا بسیاری از عوامل و عناصر محرومیت و نیازمندی‌های اولیه برای خروج از این بن‌بست را بدانیم که امیدواریم با شناخت این موانع و مشکلات بسترهای توسعه بهتر و روزافزون فراهم آید.

وی تصریح کرد: استعدادهای صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و بازرگانی این شهرستان مغفول مانده که سعی کردیم در این همایش راهکاری واقعی و حقیقی در این زمینه تبیین و تشریح کنیم.

رئیس‌ساداتی اولویت توسعه این شهرستان را توجه جدی به سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره بخش کشاورزی در ارقام مختلف سبب شده تا توجه به این بخش رونق گرفته و سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت سرازیر شود.

این مسئول از اختصاص بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های مصوب کشاورزی در سال‌ جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: این رقم به 31 طرح مصوب کشاورزی تخصیص یافته که اغلب در حوزه پرواربندی گوساله، گاو شیری، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، پرورش زنبور عسل، شیلات و توسعه مکانیزاسیون بوده است.

وی بیان کرد: ما با بهره‌گیری از فرصت پیش آمده در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی سعی می‌کنیم توسعه متوازن بخش کشاورزی، اشتغال در این زمینه و تحول اقتصادی را رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر اضافه کرد: ما با توجه ویژه به بخش کشاورزی می‌توانیم تا 80 درصد مشکلات و معضلات بیکاری و وضعیت نامناسب معیشتی را برطرف کنیم که این امر می‌طلبد تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شهرستان شوند.

رئیس‌ساداتی این شهرستان را از مناطق مستعد باغداری و تولید محصولات سردرختی اعلام کرد و ادامه داد: ما با تولید سالانه 46 هزار تن محصولات زراعی و 21 هزار تن محصولات سردرختی از قطب‌های کشاورزی استان هستیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه در دست اقدام داریم تا بتوانیم شهرستان را به عنوان پایلوت توسعه باغداری نوین معرفی کنیم.

رئیس‌ساداتی افزود: در این شهرستان ظرفیت تولید نهال، باغ میوه، توسعه سایت‌های گلخانه‌ای، تولید قارچ و گل و گیاه صنعتی وجود دارد که بهتر است زمینه و بسترهای آن به شکل مطلوب فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما در زمینه گردشگری نیز از توانمندی خوبی در کسب درآمد و رونق اقتصادی برخوردار هستیم چرا که این شهرستان از مکان‌های تاریخی، طبیعی، اماکن مذهبی و طبیعت‌گردی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/62004 /آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول