اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

توسعه صادرات راهکار مهم محرومیت‌زدایی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه صادرات از راهکارهای مهم برون‌رفت این استان از محرومیت است.

توسعه صادرات راهکار مهم محرومیت‌زدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در مراسم جشن ملی روز صادرات در این استان اظهار داشت: تعهد و احساس مسئولیت شاخص بسیار مهمی برای بازرگانان و صنعتگران به شمار می‎رود و خوشبختانه فعالان این عرصه در کشور و استان دارای این ویژگی مهم هستند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های دینی و الهی شکل گرفته و به تبع آن کسانی که در این نظام فعال هستند، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را بر اساس همین ارزش‌های دینی به پیش می‌‎برند.

نکونام، غیرت ملی را ویژگی دیگر بازرگانان و صنعتگران کشور برشمرد و گفت: اهمیت دادن به منافع ملی و ترجیح دادن آن به منافع شخصی یک اصل بسیار مهمی است که از سوی فعالان عرصه اقتصادی کشور با جدیت دنبال می‌شود.

امام جمعه شهرکرد، غیرت ملی را از ضرورت‌های یک جامعه دینی برشمرد و تصریح کرد: بازرگانان و صنعتگران این استان همواره این آمادگی را داشته‌اند که در مواقع حساس و مهم کشور از منافع شخصی خود چشم‌پوشی کنند و فرصت‌های نظام را مورد توجه خود قرار دهند.

نکونام با بیان اینکه جایگاه فعلی اقتصاد کشور با جایگاه مطلوب و متعالی مورد نظر نظام دارای فاصله بسیاری است، اظهار داشت: برای کم کردن این فاصله و دستیابی به اهداف مورد نظر خود باید بر اساس نیازمندی‌ها و واقعیت‌ها حرکت کرد و سیاست‌گذاری‌های کلان و اصلی کشور را سرلوحه کار خود قرار داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان، افزود: این استان در تولیدات کشاورزی، باغی، صنعت، معدن، گیاهان دارویی، لبنی، شیلات و صنایع چوبی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و ضروری است تا از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب بهره‎گیری کرد.

نکونام، توسعه صادرات را یکی از راه‌های برون رفت این استان از محرومیت دانست و گفت: با ایجاد یک فضای پرنشاط و پویا در صادرات این استان می‎توان شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی آن باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در معرفی ظرفیت‌های این استان اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را به طور دائم به مردم کشور معرفی کند، این در حالی است که این امر تاکنون به خوبی محقق نشده و ضروری است به شکل جدی دنبال شود.

نکونام خاطرنشان کرد: با ایجاد انگیزه و وحدت و همکاری می‌توان سهم خود را در رشد و توسعه اقتصادی کشور افزایش داده و موجبات رونق‌بخشی به استان را فراهم کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول