اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

محرومیت‌زدایی اولویت مسئولان کردستان باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به نیاز استان به اجرای زیرساخت‌های توسعه‌ای، بر برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم به منظور رفع محرومیت از استان تاکید کرد.

محرومیت‌زدایی اولویت مسئولان کردستان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی در همایش تجلیل از برگزیدگان اردوهای جهادی کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در میان تمام کارها بهترین و با اولویت‌ترین کارها اقدام در زمینه توسعه و آبادانی، ارتقای امنیت اجتماعی و بهره‌مندی مردم از امکانات است.

وی تصریح کرد: این اقدامات تاثیر بسزایی در حفظ امنیت استان و حضور مردم در صحنه‌های مختلف دارد که برگزاری اردوهای جهادی به عنوان نمونه بارز این کارها نام برد.

سردار رجبی با اشاره به انتظار مردم استان از مسئولان به سه نکته مهم در این باره اشاره کرد و نخستین مطالبه مردم کردستان را کار و تلاش پیگیر و مستمر در راستای توسعه استان به دور از منت‌گذاری و سهم‌خواهی ارزیابی کرد و گفت: این آرزوی قلبی ما است که همه با تمام قوا و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه کوشش کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به راهبردی که در این زمینه توسط مقام معظم رهبری برای منطقه غرب تعریف شده ایجاد و استقرار امنیت پایدار مردمی را به عنوان سرفصل این راهبرد نام برد.

وی به تاکید بر اینکه تمام اقدامات در عرصه‌های سازندگی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی باید در چارچوب این راهبرد قرار بگیرد، این موارد را از خواسته‌های رهبری و مردم استان قلمداد کرد.

وی با اذعان به عقب‌‌ماندگی‌های استان در زمینه عمران و آبادانی اظهار کرد: باید در این زمینه بصورت ویژه و جهشی کار شود تا فقر و ‌محرومیت از چهره استان زدوده شود.

سردار رجبی با یادآوری اوضاع نابسامان کردستان در رژیم طاغوت خاطرنشان کرد: پس از انقلاب فرصت رشد و توسعه استان وجود داشت و بسیاری از استان‌های کشور به برکت انقلاب اسلامی از این خوان گسترده بهره‌مند شدند اما وجود گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان این فرصت را از استان گرفت.

وی با اشاره به مشکلاتی که این گروهک‌ها در مسیر رشد و توسعه استان ایجاد کردند وقوع تحریم‌ها و تحمیل هزینه هزار میلیارد دلاری جنگ به کشور را نیز مزید بر علت دانست.

وی با بیان اینکه مجموع این عوامل موجب شد تا روند توسعه استان به مدت 10 سال به عقب بیفتد، تخصیص اعتبارات ویژه توسط دولت را راهکار جبران این عقب‌ماندگی دانست.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کردستان، از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کردستان نام برد و دلیل آن را استقبال پرشور مردم در هشت روز اقامت ایشان در جریان این سفر دانست.

سردار رجبی با قدردانی از تخصیص اعتبارات ویژه سفر معظم‌له، استان را نیازمند یک سند چشم‌انداز 20 ساله برای توسعه خواند و گفت: با وجود تلاش‌های دولتمردان بسیاری از کارها هنوز روی زمین مانده که نیاز است برای جبران این عقب‌ماندگی کوشش بیشتری شود.

وی به در دست اجرا بودن بالغ بر 500 طرح از محل اعتبارات سفر رهبری و هیئت دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت‌های کمی و کیفی در زمینه اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و با اشاره به آمادگی سپاه پاسداران و بسیج، از آمادگی این دو نهاد برای پذیرش مسئولیت‌های بیشتر خبر داد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با اشاره به ظرفیت بالای مردمی در استان، استفاده از نیروی انسانی بومی در اردوهای جهادی برای محرومیت‌زدایی را خواسته دیگر استان ذکر کرد و خواستار هماهنگی مسئولین در این باره شد.

سردار رجبی از توانایی و خواسته بسیج برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های جدید در عرصه‌های بیشتر و جاهایی که سایرین تمایلی برای حضور در آن مناطق ندارند به عنوان سومین خواسته استان یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود از برخی اقداماتی که در استان به نام کار فرهنگی انجام می‌شود، انتقاد کرد و آن را مایه شرمساری و سرافکندگی برای استان دانست.

رجبی با بیان اینکه اینگونه رفتارها در راستای فرامین رهبری نیست و حتی اصل راهبرد ایشان را زیر سئوال می‌برد، از بی‌حرمتی به ارزش‌ها در جریان یک کار با عنوان برنامه‌ای فرهنگی در سطح استان به عنوان نمونه‌ای از این مسائل نام برد و خواستار پرهیز از تکرار چنین حوادثی شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان با اشاره به اینکه مردم استان خواستار  تلاش مسئولان در راستای رفع کمبودها هستند، این اقدامات را شایسته برگزارکنندگان و افرادی دانست که به قول وی چه بسا مبنای دینی محکمی ندارند.

انتهای پیام/79002/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول