اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

طرح جامع شهری چهره محرومیت را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل با اجرای دقیق سبب می‌شود تا چهره محرومیت از اردبیل رخ بربندد.

طرح جامع شهری چهره محرومیت را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد ظهر امروز در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ستاد تسهیل و تسریع در صدور مجوزها در دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها شکل گرفته تا عموم مراجعه‌کنندگان با کمترین مشکل و موانع بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی به اهمیت تعامل دو سویه شوراهای شهر و شهرداری با نمایندگان اشاره کرد و یادآور شد: قرار نیست همه ما در نامه‌نگاری‌های جداگانه مشکلات و موانع توسعه شهری را مطرح کنیم بلکه بهتر است عادلانه و مدبرانه در این زمینه نامه‌نگاری‌ها صورت گیرد و انتظارات و خواسته‌های به حق مردم مطرح شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از نامه‌ها و مکاتبات مردم در حوزه عمران شهری و خدمات انجام گرفته بوی رضایت می‌آید اما نباید به این رضایت‌مندی‌ها قانع باشیم بلکه بهتر است خدمات و فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر با گستردگی خاص ادامه پیدا کند.

افضلی‌فرد، موضوع ساماندهی نمای شهری با اولویت مناطق مرکزی و حاشیه شهر را یادآور شد و گفت:‌ هر چند عقب‌ماندگی‌ها از گذشته انباشت شده و سیمای مطلوب شهری را شاهد نیستیم اما فعالیت‌های آغاز شده در دور سوم شورا نشان می‌دهد بیشترین نگاه و نگرش شورا و شهرداری در اهمیت دادن به مطلوبیت چهره شهری و خارج شدن سیمای مشوش شهر از حالت سستی و ناهنجاری‌ها بوده است.

وی با ابراز خرسندی از نور‌پردازی‌های انجام شده به ویژه در پل‌های روگذر و فعالیت‌های انجام شده برای حل مشکل ترافیکی شهر تاکید کرد: همچنان باید حوزه نظارت تقویت شود و ما در طرح جامع شهری مطابق با برنامه پنج ساله به تعریض خیابان‌ها و گشایش مسیرهای جدید همت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان به ابراز خرسندی مردم از آسفالت معابر و کوچه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در بحث در‌آمدهای پایدار شهری می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران در فعالیت‌ها و اقدامات زیر‌بنایی برای شهرداری و شورای شهر در‌آمد ایجاد کرد.

افضلی‌فرد بهبود فضای سبز را نیز خاطرنشان کرد و گفت: اردبیل جزو محروم‌ترین استان‌های کشوراز لحاظ فضای سبز است و ما باید استانداردهای لازم را در توسعه فضاهای سبز شهری و شهرک‌ها و سکونتگاه‌های خارج از شهر مدنظر قرار دهیم.

وی ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان را در صورت قانون بودن ساخت و سازشان یادآور شد و ادامه داد: اگر ساخت و سازها در چارچوب ضوابط و مقررات شهرداری انجام شود شایسته است خدمات شهری به ساکنین این مناطق ارائه شود و گرنه می‌توان با شیوه‌های بازدارنده جلوی ساخت و سازهای غیر‌قانونی را گرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین نوسازی بافت فرسوده شهری را از اهم وظایف و اختیارات شورا و شهرداری در کنار اداره راه و شهرسازی اعلام کرد و یادآور شد: جمع‌آوری آب‌های سطحی جزو طرح‌های مطالعاتی اولویت‌دار شورا و شهرداری باید باشد و بنده پیشنهاد می‌کنم در این زمینه از دیدگاه‌های صاحب‌نظران نیز استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افضلی‌فرد در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد نشست‌های فصلی اعضای شورای شهر و نمایندگان استان در مجلس برگزار شود تا با پیگیری‌های مستمر کارهایی در شان مردم اردبیل صورت گیرد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول