اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظری‌منفرد:

بندگی امام حسین (ع) مهم‌ترین عبرت عاشورایی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین با اشاره به اینکه بندگی امام حسین (ع) مهم‌ترین عبرت عاشورایی است، گفت: برای ایثار امام حسین (ع) نباید قیمت تعیین کرد.

بندگی امام حسین (ع) مهم‌ترین عبرت عاشورایی است

حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: محرم ماهی است که حوادث گوناگون در آن اتفاق افتاده است اما مهم‌ترین حادثه را می‌توان شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان دانست.

وی نهضت امام حسین(ع) را قیام معنوی و الهی عنوان و تصریح کرد: عاشورای حسینی کلاسی است که می‌توان همه نوع بهره‌برداری از آن داشت.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) ایمان به خدا و معاد را یکی از مهم‌ترین درس‌های حادثه کربلا دانست و اضافه کرد: صبر، استقامت، وفاداری، ایثار و از خودگذشتگی بخشی از عبرت‌های عاشورایی است که عالم باید از آن بهره‌برداری موثری داشته باشد. 

*خرافات موجب جذابیت مقتل‌خوانی نمی‌شود

نظری‌منفرد در پاسخ به این سئوال که چرا در برخی مقتل‌خوانی‌ها شاهد بیان خرافات هستیم، اظهار کرد: برخی افراد برای اینکه بر جذابیت مقتل‌خوانی بیافزایند متاسفانه به نادرست خرافات را اضافه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مقتل‌خوانی صحیح انجام شود، بسیار جذاب خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه مقتل صحیح را بخوانیم باید به کتاب‌ها و منابع معتبری همچون مقتل شیخ مفید، سید طاووس و مرحوم محدث قمی مراجعه کرد که از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

*قیام امام حسین(ع) سیاسی است

این استاد حوزه علمیه در پاسخ به این سئوال که برخی افراد می‌گویند نباید مسائل سیاسی را وارد منبرهای عزاداری کرد، گفت: قیام امام حسین(ع) سیاسی بوده و با هدف مقابله با ظلم و استکبار انجام شده است.

نظری منفرد اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) به دلیل اینکه مقابله با ستمگران بود، الگوی عالم شد.

وی در مورد اینکه شنیده شده است برخی سخنرانان برای سخنرانی در مجالس اهل ‌بیت(ع) درخواست پول می‌کنند، اظهار کرد: سخنرانان نباید درخواست پول کنند اما مردم هم باید توجه داشته باشند که برخی خود را وقف این راه کرده‌اند و زندگی آنها از این طریق می‌گذرد.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه درخواست کردن پول برای سخنرانی کار صحیحی نیست، تصریح کرد: برای ایثار امام حسین(ع) نباید پول تعیین کرد و مردم به چنین افرادی با زبان خوش تذکر دهند.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه برخی هیئت‌های مذهبی نیز در این امر دخیل هستند، خاطرنشان کرد: جریان امام حسین(ع) باید از جریان مادی جدا شود و هدف امام حسین(ع) خدا بوده است و با پولی که ارزش ندارد نمی‌توان این اجر و پاداش را معامله کرد و ارزش وعظ و تبلیغ بسیار زیاد است.

انتها پیام/78008/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول