اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده زرتشتیان در مجلس تاکید کرد

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آموزشی در مدارس کشور

خبرگزاری فارس: نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: تکنولوژی‌‌های نوین آموزشی در مدارس کشور باید به نحو مطلوب به کار گرفته شود تا دانش‌آموزان در محیطی مجهز و مناسب پرورش یابند.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آموزشی در مدارس کشور

اسفندیار اختیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمی که وزارت آموزش و پرورش در طول دو سال گذشته با جدیت دنبال می‌کند هوشمندسازی مدارس مناطق مختلف کشور است که تاکنون توفیق‌های لازم نیز در این ارتباط حاصل شده است ولی امیدوار هستیم روند هوشمندسازی مدارس با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین، در مدارس کشور آموزش سریع‌تر و با بازدهی بهتری انجام می‌گیرد افزود: چنانچه دروس مختلف با استفاده از سیستم‌های نوین به دانش‌آموزان ارائه شود به طور قطع ماندگاری آن در اذهان جامعه هدف بیشتر می‌شود پس باید این برنامه با جدیت و با پشتکار بیشتری دنبال شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس استفاده از تکنیک‌های جدید آموزشی را خواستار شد و افزود: علاوه بر اینکه از تجربه‌های سال‌های گذشته استفاده می‌شود لازم است از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای طراحی شده در این ارتباط نیز استفاده شود و مراکز علمی به چنین تجهیزات آموزشی مجهز شوند.

وی روند هوشمندسازی مدارس سطح کشور را رضایت‌بخش دانست و ادامه داد: برای اینکه سیستم‌های راه‌اندازی شده از کاربردهای کافی برخوردار شود همچنین دانش‌آموزان و متولیان آموزش به استفاده از این سیستم‌ها قادر شوند باید آموزش‌های لازم ارائه شده و دلایل لزوم استفاده از این تجهیزات را تبیین کنند تا همکاری لازم بین گروه‌های مختلف شکل بگیرد.

این نماینده مجلس از میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی وزارت آموزش و پرورش برای عملی شدن طرح هوشمندسازی مدارس اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان داشت: انتظار وجود دارد برای عملی شدن این طرح در همه نقاط کشور منابع مالی مورد نیاز کماکان تخصیص پیدا کند تا در روند اجرای این طرح وقفه حاصل نشود علاوه بر این مسئولان استانی هم باید بسترهای لازم را فراهم کنند.

اختیاری دانش‌آموزان را سرمایه‌های هر کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: برای رشد و پرورش صحیح نسل جدید باید بیشتر از سایر زمینه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کنند چرا که در این صورت همه حوزه‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و ... به دست انسان‌های خلاق و مبتکر فعال می‌‌شود و از همه آنها به میزان حداکثری بهره‌برداری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/61002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول