اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا- 83

ابراهیمی‌نیا: بسیج و عاشورا جدانشدنی هستند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیج و عاشورا مکمل هم هستند و نمی‏توان آنها را از هم تفکیک کرد.

ابراهیمی‌نیا: بسیج و عاشورا جدانشدنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فاطمه ابراهیمی‌نیا در گردهمایی بصیرتی و سیاسی که به مناسبت هفته بسیج در مسجد الهادی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: تقارن هفته بسیج با عاشورا، تداعی‏کننده این موضوع است که بسیج در امتداد عاشوراست.

وی تصریح کرد: این تقارن باعث می‌شود تا بیشتر از گذشته در مورد مولفه‌های شباهت این دو به بحث بپردازیم و با آنها آشنا شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: عاشورا اتفاق افتاد چون مردم از راه پیامبر منحرف شدند و جهل و نادانی آنها را فراگرفت و بی‏بصیرتی مردم آن زمان باعث این اتفاق شد.

ابراهیمی‏نیا ادامه داد: در زمان ما نیز انقلاب اسلامی در چنین احوالی به وقوع پیوست و باعث نابودی استعمار و منحرفان به ظاهر مسلمان آن شد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اصحاب امام حسین(ع) مطیع محض ایشان بودند و اصحاب و یاران امام خمینی(ره) نیز مطیع او بودند و به عنوان نائب امام زمان(عج) امر حضرت امام را اطاعت می‌کردند و با ولایت زنده بودند.

ابراهیمی‌نیا گفت: خون سیدالشهدا(ع) باعث زنده شدن نهضت اسلام شد و بعد از 1400 سال باز اصحاب حسینی او در میدان دفاع از اسلام و شرف خود برابر یزید زمان و تمام اقمارش سر تسلیم فرود نیاوردند و تا آخر ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر زنده بودن فرهنگ عاشورا در جامعه گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار، جهاد، ایستادگی و مطیع امر مولا بودن است که بعد از قرن‌ها، این فرهنگ در بسیج متبلور شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: بسیجی باید در تمام احوالاتش فرهنگ و اهداف عاشورایی و حسینی را نشان دهد و الگویی برای جامعه باشد؛ چرا که راه بسیج، راه عاشوراست و نشان دادن این راه تنها با عمل ممکن است؛ همانطور که شهدا نشان دادند.

انتهای پیام/74005/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول