اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

مادران زینب‏گونه عاشورا را به فرزندانشان انتقال دهند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: مادران ایرانی و همه مسلمانان جهان باید زینب‏گونه فرهنگ عاشورا را به فرزندانشان انتقال دهند.

مادران زینب‏گونه عاشورا را به فرزندانشان انتقال دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگی اجتماعی بسیجیان شاهرود اظهار کرد: مادران و بانوان باید تلاش کنند تا رسالت حسینی بسیج را زینب‏گونه به فرزندان خود و جامعه منتقل سازند.

وی تصریح کرد: جامعه پویا از خانواده شکل می‌گیرد و اسلام بر این پایه مستحکم تاکید دارد و نباید از این موضوع غافل شد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود اظهار داشت: امام حسین (ع) وقتی دیدند که سنت پیامبر (ص) از بین رفته و بدعت‌ها جای آن را گرفته است، سکوت را جایز ندیدند و قیام کردند تا دین الهی را زنده نگه دارند و اگر این کار را نمی‌کردند، معلوم نبود چه بلایی بر سر دین می‌آمد.

مطهری اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در مسجد در حضور مردم فرمودند «من هیچ اجری از شما نمی‌خواهم، فقط به خاندانم دوستی و محبت ورزید»؛ ولی آنها با اهل بیت پیامبر دشمنی کردند.

وی افزود: دشمنان اسلام، فدک را از حضرت زهرا (س) غصب کرده و او را به شهادت رساندند؛ با امیرالمؤمنین علی (ع) سه جنگ به راه انداختند و بعد هم او را در محراب به شهادت رساندند؛ امام حسن (ع) را نیز به شهادت رساندند و در آخر با امام حسین (ع) به جنگ برخاستند؛ آن پیمان‏شکنان مزد رسالت پیامبر را این‏گونه دادند و سنت‌شکنی کردند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: اکنون دینی که امام حسین (ع) جان خود را برای آن فدا کردند و ائمه معصومین در راه آن به شهادت رسیدند، به دست ما رسیده و امروز همه مسلمانان مقابل این دو دغدغه فرزند رسول خدا مسئولیت دارند.

وی گفت:‌ باید بررسی کنیم که چقدر نسبت به سنت رسول خدا شناخت داریم و به آن عمل می‏کنیم؛ چقدر در مورد بدعت‌گذاری‌ها در دین دقیق هستیم؛ چقدر مقابل بدعت‌ها می‌ایستیم و با آنها مبارزه می‌کنیم تا دین از آسیب‌ها در امان بماند.

مطهری اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در راه امام حسین (ع) باشیم و ارادت خود را به ایشان نشان دهیم، باید سنت پیامبر را زنده کنیم و در راه گسترش اسلام تلاش کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: همان‏طور که انقلاب ما با این هدف انجام شده، بسیج که شجره طیبه انقلاب است، این هدف متعالی را دنبال می‌کند.

مطهری با بیان اینکه بسیج در امتداد حرکت حسین (ع) است، خطاب به حاضران گفت: شما مادران و بانوان باید تلاش کنید تا رسالت حسینی بسیج را زینب‏گونه به فرزندان خود و جمعه منتقل سازید.

وی افزود: بانوان و مادران ترویج‏دهنده فرهنگ عاشورا در خانواده هستند و باید بدانند که راه مقابله با فرهنگ غرب و تهاجم فرهنگی، پرداختن به فرهنگ عاشورا و بسیج است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا خانواده خود و به ویژه فرزندانشان را به این سمت سوق دهند و اگر این‏گونه شد، نسل آینده ما مدافعان اسلام و ولایت خواهند بود و توطئه دشمنان نقش بر آب می‏شود.

انتهای پیام/2249/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول