اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع):

قیام عاشورا دانشگاهی برای درس‌آموزی است

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: قیام عاشورا مانند دانشگاهی است که باید از آن درس بیاموزیم.

قیام عاشورا دانشگاهی برای درس‌آموزی است

حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: قیام عاشورا مانند دانشگاهی است که بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) هر بعدش برای ما درس است.

وی خاطرنشان کرد: هر بخش قیام عاشورا دارای پیام ظلم‌ستیزی و مبارزه با دستگاه جبار است بنابراین تمام ابعاد عاشورا برای ما درس و الگو است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) عنوان داشت: باید از عاشورا طوری درس بگیریم که عملکرد ما نشان‌دهنده این امر باشد که پیرو امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هستیم.

وی یادآور شد: عقیده امام حسین(ع) نسبت به مسائل عبادی، ظلم‌ستیزی و شجاعت از دیگر موارد درس‌آموز و تأثیرگذار قیام عاشورا بود.

دشتی با اشاره به جهان شمولی قیام عاشورا گفت: نوع مبارزه امام حسین(ع) با ظلم متفاوت بود و این نوع مبارزه برای تمام انقلاب‌ها درس است و میزانی برای مبارزه در قیام‌های مختلف ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر روز به حلاوت نهضت امام حسین(ع) افزوده می‌شود گفت: فجایعی در قیام عاشورا رخ داده که در طول تاریخ بی‌سابقه است و دل هر انسان آزاده‌ای را می‌لرزاند و هر کسی با شنیدن و درک این واقعه فطرت پاکش غلیان می‌کند.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) خدایی بود اگر چه ممکن است این توهم ایجاد شود که این قیام مطلقا سیاسی است ولی حضرت با فعالیت‌های مختلف از جمله اقامه نماز نشان داد بحث و موضوع قیامش عبادی است.

وی یادآور شد: ابا عبدالله الحسین(ع) با حرکت خود مدلی را ارائه کرد تا راه را در مسیر اجرای احکام دین اسلام گم نکنیم.

انتهای پیام/78003/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول