اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماز ظهر و عصر عاشورا در محورهای منتهی به حرم رضوی اقامه شد

خبرگزاری فارس: نماز ظهر و عصر عاشورا در محورهای منتهی به حرم رضوی اقامه شد.

نماز ظهر و عصر عاشورا در محورهای منتهی به حرم رضوی اقامه شد

مسئول نمازهای محور چهارراه شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار در مشهد اظهار کرد: لحظه ‌به لحظه روز عاشورا کلاس درسی است که آموزگارش حضرت سیدالشهدا (ع) است و یکی از پیام‌های روز عاشورا نشان دادن جایگاه و اهمیت نماز است، وقتی که زمان اقامه نماز فرا می‌رسد امام در حالی که بسیاری از یارانش به شهادت رسیده بودند و دشمن از هر طرف ایشان را محاصره کرده بود دستور توقف جنگ برای ادای فریضه نماز را می‌دهند.

مهدی رجب‌پور ادامه داد: درس دوم امام در این مورد اهمیت نماز جماعت است که امام دستور می‌دهند بیرون از خیمه‌ها و به جماعت نماز اقامه شود در حالی که لشکریان عمر سعد امام حسین (ع) و اصحابش را هدف تیرها قرار دادند.

مهدی رجب‌پور خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد تا به شیعیان بیاموزد که عظمت و اهمیت برپایی نماز اول وقت و به جماعت از جمله مهم‌ترین اعمال است.

وی با بیان اینکه نماز اصل و ستون خیمه دین است تصریح کرد: جهاد و پیکار براى حفاظت از دین چنان که پیکار و مجاهدت عاشورا براى نماز بود از اهمیت شایانی برخوردار است به همین منظور در روز عاشورا نماز جماعت ظهر و عصر با مشارکت مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در سطح منطقه با حضور عاشقان و عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

رجب‌پور گفت: عزاداری‌هایی که در آن از آهنگ و شعرهای نامتعارف استفاده می‌شود، در شأن و منزلت امام حسین (ع) نیست.

وی بر اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا در میان مردم تأکید کرد و افزود: در سال‌های گذشته به هنگام اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا بعضی از افراد نه تنها به جمع نمازگزاران نمی‌پیوندند بلکه به سینه‌زنی و شیپور زدن مشغول هستند در حالی که امام حسین (ع) در آن اوضاع وخیم میدان نبرد را ترک و نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

وی تاکید کرد: نماز امروز چهارراه شهدا را حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انصاری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امام رضا (ع) اقامه کرد و حدود 7 هزار نمازگزار در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول