اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

غیرت، حیا و تقوا از درس‌های مکتب عاشورا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه عاشورا مکتب و دانشگاه عشق است، گفت: معنویت، اخلاص، وفا، غیرت، عبودیت، تقوا، ازخودگذشتگی، حیا و حجاب از درس‌های این مکتب است.

غیرت، حیا و تقوا از درس‌های مکتب عاشورا است

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ماه محرم و صفر به‌ویژه دهه اول محرم که تجلی‌گاه حضور پرشکوه مردم و جوانان در مساجد و محافل حسینی است، بهترین فرصت تبلیغی برای هدایت و انذار و ابلاغ پیام الهی و تبیین فلسفه عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه این ایام همچنین فرصتی برای زمینه‌سازی در راستای الگو‌گیری از شهدای کربلا به حساب می‌آید، افزود: جوانان ما باید با الهام از کربلا و عاشورا آلودگی‌ها و زشتی‌های اخلاقی را از خود دور کرده و حسینی‌وار زندگی کنند.

وی با اشاره به انگیزه امام حسین(ع) از قیام و شهادت یادآور شد: انگیزه امام حسین(ع) از قیام و شهادت، احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بین مسلمانان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: حادثه عظیم عاشورا و پیامد آن مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و یاران فداکار آن امام همام نقش اساسی و کلیدی در صیانت، حراست و استمرار اهداف متعالی اسلام و برافراشته شدن پرچم این دین الهی داشته و دارد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری اظهار کرد: شکوه این حادثه و عظمت مراسم عزاداری سالار شهیدان،‌ حسین‌بن علی(ع) که در ماه‌های محرم و صفر جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند همه ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت(ع) را به تکاپو و تلاش وا داشته و هر کس سعی می‌کند خدمتی را در این زمینه به نام خویش ثبت کند و در هرچه با شکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار کردن این مراسم نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر دشمنان و معاندین نیز با درک حمایت و میزان بالای تأثیرگذاری این حماسه بزرگ با تمام توان به مقابله برخاسته و در تخریب، تحریف و انحراف آن از اهداف اصولی و سرگرم ساختن مردم به مسائل ظاهری و سطحی از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

وی با اشاره به اینکه پیروان اهل بیت(ع) دو وظیفه مهم بر عهده دارند، افزود: وظیفه اول گرامیداشت و حفظ سنت حسنه عزاداری بر سالار شهیدان به ویژه در ایام محرم و صفر و وظیفه دوم آسیب‌زدایی و پالایش آن از خرافات، بدعت‌ها و عمق بخشی به آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند، بیان کرد: این هیئات سنگر محکمی در برابر جنگ نرم دشمنان به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: رمز استحکام و اطمینان به هیئات مذهبی پیوند آنها با مسجد و اهل بیت(ع) و اقشار متدین و مخلص است و امروز خوشبختانه استان کردستان با داشتن 514 هیئت مذهبی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های ایام محرم فعالیت دارد.

وی در پایان اضافه کرد: تا زمانی‌که هیئت مذهبی و تمسک به قرآن، عترت و عزاداری محرم و صفر در جامعه ما وجود داشته باشد، پیروزی از آن جامعه دینی و اسلامی ما است.

انتهای پیام/79007/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول