اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آخرین نجوای عبد با معبود در صحنه کربلا

عزاداران در اردبیل نماز عشق بر پا می‌کنند / برپایی نماز ظهر عاشورا در دو منطقه اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با نماز عاشقانه حضرت سید‌الشهدا (ع) در ظهر عاشورا مردم استان اردبیل نماز عشق اقامه می‌کنند و چهارگانه‌ای به یاد مظلومیت کربلا بر پا می‌دارند.

عزاداران در اردبیل نماز عشق بر پا می‌کنند / برپایی نماز ظهر عاشورا در دو منطقه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و مساعد بودن شرایط جوی نماز ظهر عاشورا امروز از ساعت 12 ظهر در میدان سرچشمه اردبیل اقامه خواهد شد تا دستجات و هیئت‌های عزاداری به یاد آخرین نماز عاشقانه سید‌الشهدا نماز ظهر فردا را به جماعت اقامه کنند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده خاطرنشان کرد: این نماز به امامت حجت‌الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در فضای روباز میدان سرچشمه تا تازه‌میدان با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شده و در مسجد هاشمیه سلمان‌آباد نیز به امامت آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان نماز ظهر عاشورا در حاشیه شهر اردبیل اقامه خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه می‌شود تا جلوه‌ای از شور و شعور حسینی به نمایش در‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اگر امروز از هر گوشه‌ای شعار «هیهات من الذله» به عنوان فلسفه قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) شنیده می‌شود مسیر عزت و اقتدار ترسیم شده دین نیز که آزادگی و حریت در آن در اوج است.

ستوده بیان کرد: ما باید برای نپذیرفتن ذلت سه محور اقتدار، عزت و حریت را شعار خود قرار دهیم و بدانیم که جایگاه کنونی ولایت فقیه به مانند جایگاه امام حسین (ع) در کربلاست که تشخیص داد بیعت با یزید در حکم نابودی اسلام است.

این مسئول افزود: در فردا روزی به مناسبت روز بسیج، بسیجیان دلاور تجمع عظیمی را نیز بر پا می‌کنند و حال و هوای ارزشی را به نمایش می‌گذارند.

* برپایی همایش زینبیون در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در گرامیداشت تاسوعای حسینی و چهارمین روز هفته بسیج همایش زینبیون با حضور بانوان بسیجی در اردبیل برگزار شد.

در این همایش ضمن عزاداری برای سید‌الشهدا (ع) سخنرانی‌هایی در مورد اهداف و وظایف بانوان در تبیین اهداف و فلسفه بسیج انجام شد.

هفته بسیج امسال با شعار «بسیج امتداد عاشورا‌» در حال برگزاری است و بسیجیان دلاور سعی کردند عزت و حرمت حسینی و ابوالفضلی را پاس بدارند.

انتهای پیام/62005/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول