اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مذهبی:

اوج بندگی خدا در دانشگاه کربلا تبلور عینی یافت

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی گفت: اوج بندگی خدا در دانشگاه بزرگ انسان‌ساز کربلا تبلور عینی یافت.

اوج بندگی خدا در دانشگاه کربلا تبلور عینی یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام مشهود عین‌لو در همایش شیرخوارگان حسینی شهر آبیک در حسینیه ورزشکاران اظهار کرد: امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران وفادارشان از استادان دانشگاه بزرگ کربلا هستند که به بشریت درس ایثار، شجاعت، شهادت و جوانمردی آموختند.

وی افزود: فلسفه اسارت اهل بیت امام حسین (ع) این بود که پیام عاشورا بر عالمیان روشن شده و به بشریت منتقل شود که خوشبختانه این امر تحقق یافت.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اینکه امام حسین (ع) کودک شش ماهه‌اش را در برابر لشگر یزید قرار داد به این دلیل بود که اوج ددمنشی و پستی دستگاه بنی‌امیه و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را بر بشریت روشن سازد.

عین‌لو تصریح کرد: حضرت رباب همسر امام حسین (ع) پس از یک سال از شهادت امام حسین (ع) و فرزندانش نتوانست دوام آورد و دنیای فانی را وداع گفت.

وی خاطر نشان کرد: کربلا صحنه عشق و عرفان است که با خون سرخ امام حسین (ع)، اهل بیت و یارانشان برای همیشه تاریخ به همراه عاشورا ماندگار و زنده می‌مانند.

 

* مادران براساس مبانی دینی، فرزندانشان را تربیت کنند

این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم مادران در تربیت فرزندان گفت: اگر مادری بخواهد فرزندی سالم و صالح داشته باشد باید پیش از ازدواج ایمان و اعتقادات قوی داشته تا پس از ازدواج با یک فرد مؤمن بتواند فرزندی صالح تربیت کند.

یک کارشناس مذهبی افزود: اگر مادران بخواهند فرزندانی صالح، با شخصیت و تأثیرگذار و مفید در جامعه داشته باشند باید در دوران شیردهی با وضو و طهارت باشند که در رشد روح و روان کودک نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: نام نیکو انتخاب کردن برای فرزندان یکی از وظایف والدین است که در روایات به این مسئله اشاره شده، گرچه متأسفانه برخی از افراد در جامعه نام‌های غربی را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند ولی باید بدانند که طبق روایت وارده هر کس نام نیکوی ائمه اطهار(ع) را بر فرزندش بگذارد فردای قیامت در پاداشش تأثیرگذار است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ایجاد محبت اهل بیت(ع) در فرزندان، تشویق فرزندان به کارهای معروف و دوری از منکر، آموزش قرآن کریم به فرزندان و آشنا کردن آنان با معارف دینی از دیگر وظایفی است که والدین باید در حق فرزندانشان انجام دهند.

عین‌لو اضافه کرد: تربیت فرزند بزرگ‌ترین وظیفه مادران است که نباید آن را سبک بشمارند بلکه باید در تربیت دینی و اسلامی هرچه بیشتر فرزندانشان گام برداشته تا گوشت، پوست، خون و رگ‌های فرزندانشان با معارف الهی و قرآنی عجین شود تا برای جامعه اسلامی مفید و سازنده باشند.

وی اذعان کرد: اینکه بهشت زیر پای مادران است به این معناست که مادران باید با پاکدامنی، ایمان و دوری از گناه فرزندانی را تربیت کنند که اهل نماز، قرآن کریم، دوستدار اهل بیت(ع) و امام زمان‌(عج) باشند و در راستای سعادت دنیوی و اخروی خود گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: والدین باید فرزندان صالحی را تربیت کنند که سبب افتخار،‌ عزت، جلال و شکوه جامعه اسلامی باشند و بتوانند به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای بدهند. 

عین‌لو یادآور شد: بسیاری از یاران پیامبر اکرم(ص) بنابر مصلحت‌اندیشی و خیرخواهی می‌خواستند مانع از حرکت امام حسین‌(ع) از مکه به کربلا شوند ولی امام حسین‌(ع) دست رد بر سینه آنان زد و حماسه‌ای آفرید که برای همیشه زمان زنده و پایدار است.

انتهای پیام/77006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول