اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

فرهنگ عاشورا و کربلا در صدر برنامه‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: باید مسائل فرهنگی مربوط به عاشورا و کربلا را در صدر برنامه‌های خود قرار دهیم و درس‌هایی که از انقلاب بزرگ عاشورا فرا می‌گیریم، بازگو کنیم.

فرهنگ عاشورا و کربلا در صدر برنامه‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: کربلا از یک جهت منطقه جغرافیایی‌ و نام یک سرزمین است و عاشورا بخشی از زمان محسوب می‌شود، اما با لطف و عنایت ویژه‌ای که به عاشورا و کربلا شده این دو مکان و زمان ارزش و جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان داشت: ما باید مسائل فرهنگی مربوط به این دو مقوله را در صدر برنامه‌های خود قرار دهیم و درس‌هایی که از انقلاب بزرگ عاشورا فرا می‌گیریم، بازگو کنیم. 

‌‌صالح‌نیا ابراز داشت: ‌با آغاز ماه محرم شور و هیجان خاصی جامعه را فرا می‌گیرد و مردم عاشقانه در مجالس و محافل عزای سرور و سالار شهیدان شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کربلا و عاشورا برای ما سراسر درس و پند است در حالی که امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های دین‌ بهترین عزیزان خود حتی فرزند شش ماهه خویش را نثار کرد تا دین خدا زنده بماند و در این راستا گروهی که عاشق و دل‌داده امام حسین (ع) بودند، جان خود را در طبق اخلاص نهادند‌. 

امام جمعه کوهبنان افزود: در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز جوانان‌، نوجوانان‌ و بزرگ‌سالان جامعه ما نیز با تمسک به شهدای کربلا با لبیک به ندای رهبر و مقتدای خویش داوطلبانه و عاشقانه برای دفاع از کیان و شرف خود به سوی جبهه‌‌ها شتافتند تا پرچم سرخ حسینی را در بلند‌ترین قله‌های جهان به اهتزاز درآورند‌.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از نوجوانان و جوانان که به سن قانونی نرسیده بودند با دست بردن در شناسنامه‌های خود در جبهه‌ها حاضر شدند و در کنار آنان پیرمردانی به جنگ با دشمن پرداختند که یاد حبیب‌بن‌مظاهر را زنده کردند.

انتهای پیام/80012/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول