اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته حوزه علمیه قم:

گریه بر قمر بنی‌هاشم مشارکت در حماسه سقای دشت کربلاست

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: گریه بر قمر بنی‌هاشم در واقع شرکت در حماسه سقای دشت کربلاست.

گریه بر قمر بنی‌هاشم مشارکت در حماسه سقای دشت کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌آملی ظهر امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان در آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ حسینی و ترویج فرهنگ اصیل عاشورا در جامعه امری لازم است که باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به اصالت خانوادگی امام حسین(ع) افزود: ائمه اطهار(ع) اصیل‌ترین خاندان هستند و در زیارت‌نامه‌ها نیز این اصالت خود را ذکر کرده و به آن افتخار می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در خطبه سجادیه نیز امام سجاد(ع) تمام فضیلت‌های خانوادگی را بیان می‌کند و بیان می‌کند که جدم کیست و از حمزه سیدالشهدا(ع) و فاطمه زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و جعفر طیار یاد می‌کند و در واقع اصالت خانوادگی یک محوری است که ائمه اطهار(ع) در گذرگاه مقابله با جبهه مخالف به آن افتخار می‌کنند.

حسینی‌آملی در ادامه با اشاره به اهمیت گریه کردن بر امام حسین(ع) تصریح کرد: گریه بر امام حسین(ع) پیوند عاطفی ایجاد می‌کند و شرکت در مراسمات عزاداری نیز اجر و ثواب بسیار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت گریه بر حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) اضافه کرد: گریه بر قمر بنی‌هاشم در واقع شرکت در حماسه سقای دشت کربلاست و اهمیت و ارزش زیادی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت عزاداری و زنده نگه داشتن محرم و عاشورا گفت: برپایی مجالس عزاداری موجب گسترش فرهنگ حسینی می‌شود و در و دیوار نیز شاهد هستند که این سنت‌ها ترویج می‌شود.

حسینی‌آملی بیان کرد: دنیا باید بداند که علی‌اصغر(ع) چه کرده و حضرت رقیه(س) چه کرده و ما با برپایی این مراسمات در واقع به تمام دنیا می‌گوییم که چه اتفاقی افتاده و باید عاشورا را همواره زنده نگه داریم.

وی اظهار داشت: عاشورا در واقع تاسیس مکتبی است که اهل این مکتب در راه اسلام و در راه زنده نگه داشتن اعتقاداتشان به شهادت رسیدند و ترویج این فرهنگ در واقع گسترش فرهنگ اسلام است.

حسینی‌آملی گفت: امروز دشمن در صدد زیر سئوال بردن فرهنگ ارزشی است و با برپایی صحیح مراسمات عزاداری باید در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/2451/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول