اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا:

علی اصغر (ع) سند قیام خونین کربلا است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا گفت: علی اصغر شیرخواره امام حسین (ع) سند قیام خونین کربلا است.

علی اصغر (ع) سند قیام خونین کربلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی پیش از ظهر امروز در جریان برپایی دهمین مراسم سراسری شیرخوارگان حسینی (ع) در این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: در ایام محرم بصیرت‌های معنوی افراد پر رنگ‌تر از گذشته شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به واقعه کربلا و قیام سالار شهیدان (ع) در برابر کفار و در راستای اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: اباعبدالله‌الحسین (ع) برای احیای دین و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمام هستی خود که خانواده و اهل بیت ایشان بود را فدای رضای الهی کرد.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) با تمام اخلاص و ارادت به حق تعالی انجام شد.

وی با اشاره به شهادت طفل شیرخواره امام حسین (ع) و مظلومیت واقعه کربلا ، اذعان کرد: علی اصغر (ع) کوچک‌ترین عضو کاروان کربلا بود که به خاطر قطره‌ای آب و در جلوگیری از اهداف مقدس امام حسین (ع) به شهادت رسید.

صدیقی، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی را در 2 هزار نقطه کشور اعلام کرد و افزود: این مراسم به صورت همزمان علاوه بر ایران در برخی کشورهای مسلمان و غیر مسلمان خارجی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی، هشت نقطه صومعه‌سرا نیز میزبان اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا، حضور مادران و شیرخوارگان در مراسم مذکور را نوعی عبادت و عنایت حق تعالی دانست و بیان کرد: تمام خواسته‌های حاضران در مراسم مذکور به لطف امام حسین (ع) و اجابت خداوند برآورده به‌خیر می‌شود.

وی حضور حضرت علی اصغر در واقعه کربلا را مهم خواند و یادآور شد: شیرخواره علی اصغر (ع) سند قیام خونین کربلا است.

صدیقی ادامه داد: کسانی که امروز و به مناسبت شهادت شیرخواره امام حسین (ع) در کربلا و در جوار بارگاه آن حضرت باشند، بدون استثنا به فضل خداوند تمام آرزوها و خواسته‌های آنها مورد قبول واقع می‌شود.

وی متذکر شد: مردم خواسته‌های خود را حول محور سربلندی اسلام و اسلامیان، ظهور امام عصر (عج) و تحویل فرزندانی سالم و بصیر به جامعه اسلامی قرار دهند.

به گزارش فارس، مراسم شیرخوارگان حسینی صومعه‌سرا در مساجد جامع منطقه بازار جمعه، نو خاله، شیخ‌محله، طاهر گوراب، گوراب‌زرمیخ، اباتر، ضیابر و … صومعه‌سرا برگزار شد که شیرخوارگان ملبس به لباس سبز همراه با مادران خود در این مراسم حضور باشکوهی یافتند.

انتهای پیام/84003/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول