اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزاداری نونهالان خلخالی در سوگ شهدای کربلا + عکس

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش نونهالان شهرستان خلخال نیز به عزاداری پرداخته و در سوگ شهدای کربلا بر سر و سینه زدند.

عزاداری نونهالان خلخالی در سوگ شهدای کربلا + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، واقعه و حادثه عاشورا تنها به یک قشر خاص یا بزرگترها اختصاص ندارد بلکه کودکان نیز در این واقعه نیز سهمی داشته و کودکان نونهالان خلخالی ظهر امروز به یاد مظلومیت کودکان و شیرخواران واقعه کربلا در مهد کودک‌های خلخال عزاداری کردند.

القا مفاهیم ارزشمند عاشورا و نهضت حسینی به کودکان با تلاش خانواده‌ها و مراکز آموزشی تاثیر‌گذار تر بوده و در این میان نقش مهد کودک‌ها به عنوان مراکزی که اولین حضور کودکان و نونهالان در جامعه در این مکان‌ها صورت می‌گیرد بیشتر و تاثیر‌گذار‌تر است.

امروز کودکان خلخالی به یاد مظلومیت کودکان شیرخوار واقعه کربلا با قلب‌های کودکانه سفره‌های عظیم معنوی پهن کردند و با سینه‌زنی و عزاداری در کنار بزرگترها یاد شهدای کربلا زنده کردند.

 

 

حضور کودکان در مراسمات فرهنگی، دینی و مذهبی از جمله دستجات عزاداری حسینی و هیئت‌های مذهبی می‌تواند فکر و ذهن آنها را به سوی اسلام و آموزه‌های دینی سوق دهد و به آنها بیاموزد که ما پیروان اسلام و مکتب حسین هستیم و در تمام مراحل زندگی‌مان باید رهروانی صادق و باوفا برای اسلام و ائمه اطهار باشیم و بدون شک نقش خانواده‌ها در آگاه‌سازی نونهالان به وقایع تاریخی و پایبندی به آموزه‌های دینی بی‌بدیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با مداحی و سینه‌زنی همراه بود کودکان با پوشیدن لباس‌های مدل حضرت علی اصغر و پیشانی‌بندهایی مزین به نام این شیرخواره دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام / 62008/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول