اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

تمام قصه کربلا توحید محض بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: تمام قصه کربلا و حقیقت آن توحید محض بود.

تمام قصه کربلا توحید محض بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، آیت‌الله مصطفی علما در مراسمی که به مناسبت سوگواری‌ و عزاداری شهادت امام‌حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از کارکنان این اداره برگزار شد، اظهار کرد: هرکس براساس حس درونی و استنباط خویش به ابعاد مختلف قیام امام‌حسین (ع) در عاشورا پرداخته است.

علما در ادامه با اشاره به گوشه‌هایی از وصیت‌نامه امام‌حسین (ع) به برادرش، تصریح کرد: امام‌حسین (ع) در قیام عاشورا آنچه خداوند مقدر فرموده بود عمل می‌کرد و به دنبال آنچه باری‌تعالی امر فرموده بود حرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه امام‌حسین (ع) در حرکتش به سوی کربلا از غیرخدا دل بریده بود‌، گفت: امام‌حسین (ع) تسلیم محض دستورات‌الهی بود  و بر آنچه مشیت‌الهی و تقدیر‌الهی بود، تسلیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 124 هزار پیغمبر مدافع دین بودند اما حساب امام‌حسین (ع) از همه جدا و مستثنا بود و همه این پیامبران هریک از همان ایتدای تاریخ بشریت به یک نحو به امامت و قیام عاشورا اشاره داشته و از این قیام مردم را آگاهی داده‌اند.

وی با بیان اینکه امام‌حسین (ع) با تمام وجودش به سوی کربلا حرکت کرد، تصریح کرد: شهادت برای امام حسین یعنی ملاقات با خدا و این امر باعث می‌شد که شهادت برای امام‌حسین (ع) سهل و آسان شود.

علما ادامه داد: صحنه کربلا صحنه عشق‌بازی با خدا است زیرا امام‌حسین (ع) در این عشق‌بازی تمام داشته‌ها و نداشته‌هایش را داد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: این توحید و بندگی خالص امام‌حسین (ع) در برابر پرودگارش بود.

علما اظهار کرد‌: تمام قصه کربلا و حقیقت آن، توحید محض بود‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان از مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قدرانی کرد و گفت: بیشتر موقوفات مردم سراسر کشور به نحوی به امام‌حسین (ع) بر می‌گردد و این خود از کرامات امام‌حسین (ع) در این سرزمین است.

انتهای پیام/2700/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول