اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان:

پدید آمدن انقلاب‌هاى متعدد با الهام از حماسه کربلا شکل گرفتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: پدید آمدن انقلاب‌هاى متعدد از جمله انقلاب اسلامی از آثار حماسه حسینی است.

پدید آمدن انقلاب‌هاى متعدد با الهام از حماسه کربلا شکل گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دلفان ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: این گریه‏ها و ذکر مصیبت‏ها مکتب سیدالشهدا (ع) را زنده نگه داشته است.

وی افزود: مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل و عدل بر ظلم و امانت بر خیانت و حکومت اسلامى بر حکومت طاغوت است، باید هر چه باشکوه‌تر برپا شود و بیرق‏هاى خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.

امام جمعه دلفان به آثار و برکات حماسه حسینی اشاره کرد و گفت: قوی شدن حق و ضعیف شدن باطل، جهانی شدن این حماسه اهل بیت (ع)، احیای ارزش‌های اسلامی چون امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، شهادت طلبی، مبارزه با ظالمان و ستمکاران، فداکاری در راه دین، مقدم بودن رضایت الهی بر رضایت بندگان، معرفی اهل بیت (ع) به جهانیان و اینکه اهل بیت (ع) در رأس قله‌های فضیلت و اخلاق فاضله هستند از جمله آثار حماسه حسینی است.

امام جمعه دلفان گفت: رؤسای هیئت‌های مذهبی دلفان برنامه نماز ظهر عاشورا را طراحی کنند تا با شکوه برگزار شود.

صرفی پور به سالروز تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: در روز بسیج مستضعفین‏ حضرت امام از بسیج انتظاری که داشتتند این بود که همیشه آماده باشند و حضورشان دائمی باشد چراکه بسیج پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی است و تا زمانی که ملت ما بسیجی باشد، جهانخواران نمی‌توانند انقلاب ملت ایران را شکست دهند.

امام جمعه دلفان در ادامه گفت: براى نخستین‌بار در طول جنگ‏هاى رژیم صهیونیستى با مقاومت فلسطین، مناطقى از قبیل اطراف تأسیسات هسته‏اى دیمونا، تل‏آویو و قدس شرقى در 85 کیلومترى غزه هدف موشک‏باران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: آنها براى نخستین بار موفق شدند، یک پهپاد و یک جنگنده رژیم صهیونیستى را بر فراز آسمان غزه سرنگون کنند.

صرفی‌پور گفت: رسانه‏هاى رژیم صهیونیستى اعلام کردند که فلسطینى‏ها طى سه روز به اندازه تمام موشک‏هاى جنگ 2008 به‏ سمت اسرائیل موشک شلیک کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‏ها شلیک موشک‏هاى راهبردى فجر پنج علاوه بر غافلگیرى سران نظامى صهیونیست، موجى از وحشت را در میان شهرک‏نشینان صهیونیست ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: به این ترتیب صهیونیست‏ها علاوه بر اینکه در صورت نجات از مهلکه غزه دیگر به فکر حمله مجدد به این منطقه نخواهند افتاد، خیلى زود به فکر راه چاره‏اى افتاده‏اند تا خود را از شزایط کنونى نیز نجات دهند.

انتهای پیام/2304/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول