اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

تحقق اهداف قیام عاشورا متضمن گسترش دین اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج گفت: احیای دین اسلام و جامعیت بخشیدن به این دین الهی مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود که تحقق اهداف این قیام گسترش دین اسلام را تضمین می‌کند.

تحقق اهداف قیام عاشورا متضمن گسترش دین اسلام است

ماموستا امین راستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: احیای ارزش‌ها و سنت‌های دین پیامبر بزرگترین امر به معروفی بود که امام حسین(ع) برای تحقق آن نه تنها جان مبارکش بلکه خانواده و یارانش را در کربلا فدا کرد.

به گفته وی، قیام امام حسین(ع) در راستای مبارزه با منکرات و احیای معروفات بود، و این امام همام با چنین هدف ارزشمندی پا به میدان گذاشت و مانع به حاشیه کشیدن ارزش‌های دین جدش در میان مردم شد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: مدرسه امام حسین(ع) نشات گرفته از مکتب پیامبر عظیم‌الشان اسلام بود به همین دلیل با گذشت هزاران سال هنوز عاشقان و محبان زیادی در این مدرسه درس می‌آموزند.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: مدرسه پیامبر عظیم‌الشان اسلام در زمانی که رو به انحلال می‌رفت امام حسین(ع) در چنین شرایطی این را تکلیف خود دانست که مانع از حذف ارزش‌های دینی و جایگزین شدن ضد ارزش‌ها شود.

وی از حکومت‌های اسلامی به عنوان مقدمه اجرای عدالت و حذف ظلم و ستم در جامعه نام برد و گفت: لازمه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حکومتی اسلامی است که زمامدار آن نیز خود پایبند و مجری این فریضتین الهی باشد.

به گفته وی، فهم درست از اسلام، دریافت جامعیت اسلام و ارائه اسلام در هندسه و شاکله درست سه هدف اصلی امام حسین(ع) از نهضت عاشورا بود.

ماموستا راستی افزود: این سه اصل مهم در آن زمان به خاطر وجود حاکمانی ظالم و نالایق از دین پیامبر گرفته شده بود و امام حسین(ع) برای بازگرداندن این ارزش‌ها به بطن اسلام از جان خود و یارانش گذشت و با قیام عاشورا موجب احیای دوباره دین اسلام شد.

امام جمعه موقت سنندج در پایان با بیان اینکه احیا و جامعیت بخشیدن به دین اسلام خواسته امام حسین(ع) در قیام عاشورا بود گفت: قیام عاشورا درست زمانی شکل گرفت که از اسلام اسمی و رسمی باقی نمانده بود.

انتهای پیام/79002/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول