اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

اشاعه گفتمان ولایت اصلی‌ترین تکلیف بسیج است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک، اشاعه و تبیین گفتمان ولایت را اصلی‌ترین و مهم‌ترین تکلیف بسیج دانست.

اشاعه گفتمان ولایت اصلی‌ترین تکلیف بسیج است

رضا اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در شرایط کنونی ایجاد ثبات و امنیت انقلاب اسلامی بیش از هر چیز دیگری مهم و ضروری است و جزو گفتمان ولایت محسوب می‌شود که بسیج در تحقق آن نقش کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه بسیج از پیکره ملت است، افزود: بسیجیان به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان نخبه‌های نظام در حفظ انقلاب اسلامی، حفظ دستاوردها و ارزش‌ها، هدایت‌گری جامعه و روشنگری مردم نقش بسیار مهمی دارند.

این مسئول ادامه داد: پویایی بسیج سبب شده که به کمک مردم و با حفظ وحدت با کم‌ترین هزینه از انقلاب اسلامی دفاع شود که البته با دشمن‌شناسی و افزایش بصیرت و شناخت توطئه‌های دشمنان می‌توانیم امروز از پیچ استراتژیکی که قرار داریم، عبور کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک ولایت فقیه و ملت ولایی را دو نعمت بزرگ انقلاب اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر حفظ ولایت فقیه، حفاظت از حاکمیت که مقدمه ظهور و تشکیل حکومت امام زمان (عج) است، ضروری‌تر و مهم‌تر است.

اسفندیاری انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: فرهنگ عاشورا در شکل‌گیری بسیج و تعیین حرکت مسیر این شجره طیبه نقش مهمی داشته است، چرا‌که همان طور که بسیجی‌ترین و انقلابی‌ترین افراد در واقعه کربلا حضور داشتند و جانشان را در راه خدا و اسلام نثار کردند در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شهدا جانشان را در کف اخلاص گذاشتند و در راه اسلام و نظام شربت شهادت نوشیدند و فرهنگ ایثار را از خود به یادگار گذاشتند که باید به نسل‌های فعلی و آینده انتقال داده شود.

برنامه‌های هفته بسیج با محوریت نهضت عاشورا اجرا می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک در ادامه گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با ذکر اینکه برنامه‌های هفته بسیج پویا، با کیفیت و با محوریت نهضت عاشورا اجرا می‌شود، تصریح کرد: اجتماع بزرگ نونهالان بسیجی در دبستان شهید اسماعیل طباطبایی، برگزاری همایش پیشکسوتان عاشورایی، برگزاری همایش منتظران موعود در حسینیه عاشقان ثارالله، برگزاری همایش زینبیون، برگزاری یادواره شهید دانشجویی در دانشگاه آبیک و اجتماع بزرگ بسیجیان در روز عاشورا را از برنامه‌های شاخص هفته بسیج در شهرستان آبیک است.

اسفندیاری ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن کریم، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بسیج در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران و اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و نشست‌های بصیرتی و سیاسی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج اجرا می‌شود.

وی اذعان کرد: مشابه برنامه‌های شهر آبیک نیز در روستاهای زیاران،‌ قشلاق و شهر خاکعلی با همکاری بسیج و هیئت امنای مساجد و مردم برگزار می‌شود.

اقامه نماز مهم‌ترین وظیفه در حکومت صالحان است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک اقامه نماز را مهم‌ترین وظیفه در حکومت صالحان عنوان کرد و گفت: امسال با حضور پرشور مردم بزرگ‌ترین معروف یعنی نماز ظهر در روز عاشورای حسینی اقامه می‌شود.

اسفندیاری با تأکید بر زدودن خرافات، بدعت و زواید از سوی هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری توضیح داد: گرچه اثر کار فرهنگی زمان‌بر است ولی سعی شود خالص‌ترین عزاداری‌ها در شأن امام حسین (ع) و اهل‌ بیت و یاران این امام همام برگزار شود.

وی اذعان کرد: بسیج علاوه بر نقش‌آفرینی در خنثی کردن توطئه‌ها و غائله آفرینی‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در مقابله با جنگ نرم نیز موفقیت‌های چشم‌گیری داشته و این در حالی است که در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است امروز نقش محوری و کلیدی دارد که باید به نحو احسن ایفای نقش کند.

وی اضافه کرد: مردم باید با صبر و شکیبایی و بالابردن آستانه تحملشان در برابر مشکلات اقتصادی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تحقق ببخشند.

انتهای پیام/77006/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول