اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز ماه محرم صورت گرفت

عزاداری بسیجیان در بازار اردبیل/امام حسین (ع) محور یگانگی جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و در گرامیداشت هفته بسیج عزاداران سیه‌پوش بسیجی و سپاهی در اردبیل همسو با سایر محلات در بازار تاریخی اردبیل عزاداری کردند.

عزاداری بسیجیان در بازار اردبیل/امام حسین (ع) محور یگانگی جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عزاداری که از صبح امروز و همزمان با محله طوی در میدان مصلای اردبیل انجام شد بسیجیان و سپاهیان در حالی که جامه سیاه بر تن کرده بودند با حرکت در مسیر‌های تاریخی شهر اردبیل به سینه‌زنی و زنجیر‌زنی پرداختند و یاد و خاطره امام حسین (ع) و‌ یاران باوفایش به ویژه سردار دشت کربلا حضرت عباس (ع ) را گرامی داشتند.

این عزادارن که در قالب دو دسته جداگانه بر سر و سینه می‌زدند بعد از حضور در بازار تاریخی به طرف مسجد طوی،‌ مسجد اوچدکان و مسجد پیر‌عبدالملک به عزاداری خود ادامه دادند و در حالی که به یاد شهید نینوا اشک ماتم می‌ریختند یاد فرزند رسول گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) را گرامی داشته و در عزای او به مداحی و عزاداری پرداختند.

در ادامه این مراسم عزاداران با حضور در مسجد اعظم و گازران و همچنین مسجد تاریخی عالی‌قاپو در حالی که سوگواری می‌کردند تبعیت بسیجیان از مولایشان امام حسین (ع) را مورد تاکید قرار داده و همزمان با هفته بسیج با مرام‌نامه حسین (ع) در احیای ارزش‌ها و فرایض الهی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر پیمانی ناگسستنی بستند.

در حاشیه این مراسم فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آنچه که در 34 سال گذشته زمینه‌ساز عزت و شرافت ما شده است تبعیت از مکتب عزت‌مند سید‌الشهدا است که در آن هیچ انسان ظالم و ستمگری نمی‌تواند جولان دهد.

سردار جلیل بابازاده با یادآوری اینکه بسیجیان امروز جان‌ بر کف در صحنه هستند و پیرو مرام حسین می‌باشند، خاطرنشان کرد: بسیج که از معجزات انقلاب و مدافع ارزش‌های اسلامی است به حرمت نگهداری و پاسداشت ارزش‌های عاشورایی افتخار می‌کند.

وی از امام حسین (ع) به عنوان مظهر عشق و دلدادگی به مبانی ارزشی دین اسلام و احیا کننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نام برد و گفت:‌ آن حضرت با قیام تاریخی خود همه بشریت را به بهت واداشته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تقارن هفته بسیج با ایام عزاداری ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد:‌ آنچه که امروز از بسیج به عنوان یک نیروی ارزشی مشاهده می‌کنیم تبلور اقتدار عاشورایی است که در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی الگوپذیری از آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 62001‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول