اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اردبیل:

سیاست‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اعمال شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تجارت، بازاریابی، و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنعت،‌ معدن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تمام سیاست‌هایی که در شرایط کنونی اتخاذ می‌شود باید در راستای تحقق مطلوب اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

سیاست‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اعمال شود

اسحق رسولی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ضمانت اجرای موفقیت‌آمیز راهبرد اقتصاد مقاومتی این است که تمامی سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و فعالان عرصه صنعت و صادرات همکاری،‌ هماهنگی و همدلی خود را مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اعمال تحریم‌های گسترده علیه کشور و شرایط دشوار و پیچیده‌ای که اقتصاد ما با آن روبرو است ضرورت دارد دولت در مقطع کنونی ضمن اینکه سرعت عمل را در دستور کار قرار می‌دهد برای حل مسائل و مشکلات حساس و پیچیده راه حل‌های مناسب و سنجیده اتخاذ کرده و توازن منطقی در منافع و مصالح همه ذی‌نفعان سیاست‌های صادراتی و منافع و مصالح ملی را ایجاد کند.

رئیس کمیسیون تجارت، بازاریابی، و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنعت،‌معدن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: اینکه سیاست ممنوعیت صادرات برای 52 قلم کالا اتخاذ شده و در مدت یک هفته به دلیل ضعف‌ها دوباره تغییر پیدا می‌کند می‌تواند موجب تشدید نابسامانی‌ها در عرصه صادرات و تولید شود.

رسولی با اشاره به اینکه دولت اعمال این سیاست‌ها را مقطعی اعلام کرد ، : علیرغم این امر آثار آن برای صادرات کشور و صادر کنندگان دراز مدت خواهد بود.

وی : با اعمال این سیاست صادر کنندگان نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کرده و بازارهای خارجی خود را از دست می‌دهند و در آینده احیای این وضعیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون تجارت، بازاریابی، و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنعت،‌معدن و کشاورزی استان اردبیل : صادرکنندگان نیز با اعمال این سیاست‌ها نمی‌توانند به تعهدات بلند مدت اندیشیده و به سراغ صادرات محصولات دم دستی و معاملات مقطعی خواهند رفت که این به زیان تولید کنندگان و صنعتگران است.

انتهای پیام/62005/ش/پ3003‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول