اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج سازندگی کاشان:

بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی را عینیت بخشید

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی سپاه کاشان گفت: این نهاد با پایین آوردن هزینه‌های بازسازی در مناطق محروم، اقتصاد مقاومتی را عینیت بخشید.

بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی را عینیت بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان عطابخشیان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماه سپری شده از سال‌جاری حدود یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان وام به 169 نفر از متقاضیان اعطا شد.

وی اعطای وام‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی را به ترتیب با سود بازپرداخت چهار و 15 درصد ذکر و خاطرنشان کرد: بر این اساس تا سقف 150 میلیون ریال وام به متقاضیان بسیجی عرضه شده است.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی سپاه کاشان از تشکیل 80 تعاونی و شرکت‌های اشتغالزا که به طور مجموع 4 هزار نفر عضو دارند توسط این نهاد خبر داد و گفت: از نیمه دوم سال 90 تا نیمه نخست سال‌جاری برای حدود 950 نفر کار تعریف شده که از این حیث بسیج سازندگی رتبه برتر را در بین دستگاه‌های شهرستان به خود اختصاص داده است.

عطابخشیان همچنین به اجرای طرح هجرت و راه‌اندازی اردوهای جهادی نیز اشاره و عنوان کرد: در تابستان سال‌جاری در قالب طرح هجرت 76 مدرسه در سطح شهرستان کاشان مورد بازسازی قرار گرفت.

وی از بکارگیری 2 هزار و 540 نفر در این طرح خبر داد و گفت: از این تعداد 950 نفر از خواهران دانش‌آموز و یک‌هزار و 100 نفر از برادران دانش‌آموز بسیجی تشکیل می‌شدند و بقیه نیروها نیز از میان اعضای بسیج فرهنگیان، بسیج مهندسی، بسیج هنرمندان و مداحان و بسیج محلات انتخاب شدند.

این مسئول هزینه اجرای طرح هجرت را 85 میلیون تومان ذکر کرد و بیان داشت: این در حالی است که با اجرای این طرح 387 میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها به واسطه بهره‌گیری از نیروی کار ارزان برای آموزش و پرورش محقق شده است.

عطابخشیان از برگزاری کلاس‌های عقیدتی،‌ سیاسی، فرهنگی و‌ علمی به همراه اجرای برنامه‌های ورزشی و برپایی اردهای فرهنگی به عنوان برخی از اقدامات صورت گرفته در طرح هجرت نام برد.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای جهادی برای محرومیت‌زدایی مناطق مختلف شهرستان توسط بسیج سازندگی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی توانسته گام بلندی را در این مسیر که در گذشته توسط جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی انجام می‌شد، بردارد.

عطابخشیان با اشاره به اعزام نیروهای جهادی به 26 نقطه شهرستان کاشان بیان داشت: بکارگیری 640 نفر در قالب 26 گروه جهادی که در مجموع 23 هزار و 40 نفرروز فعالیت می‌کنند توانسته نتایجی مانند بازسازی 18 منزل شهید و 12 منزل محرومان روستاها در بر داشته باشد.

وی هزینه اردوهای جهادی بسیج سازندگی کاشان را 60 میلیون تومان ذکر کرد و از صرفه‌جویی 200 میلیون تومانی در هزینه‌ها با اجرای این اردوها خبر داد.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی سپاه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای هفت پروژه آب‌رسانی توسط این نهاد از نیمه دوم سال 90 تا نیمه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: لوله‌گذاری به طول هشت کیلومتر در کنار حفر چاه آب شرب، انتقال آب و ساخت مخزن از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب پروژه‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی کاشان است.

عطابخشیان از همکاری با کمیته امداد امام خمینی کاشان برای بازسازی 45 خانه تا پایان سال در مناطق محروم شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون عملیات بازسازی 15 خانه به اتمام رسیده که دو مورد از آنها در هفته جاری به افتتاح می رسد.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول