اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز هفته بسیج

تفکر بسیجی نیروی محرکه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی

خبرگزاری فارس: نیل به اهداف عالیه نظام و به ویژه دستیابی به اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی تنها با الهام از تفکر بسیجی و زندگی بسیجی‌وار حاصل می‌شود.

تفکر بسیجی نیروی محرکه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، تشکیل سازمان بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) شاید در روزهای اولیه دارای مفهوم امروزی نبود اما در آن زمان نیز قدرت ایستادگی در برابر ظالم و انگیزه برخورد با تجاوزگران مهم‌ترین هدفی بود که مردم ایران اسلامی برای کسب آن تلاش می‌کردند و بسیج به عنوان نقطه قوت این مسیر در مرکز پرگار مقاومت حرکت می‌کرد.

دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی روشن‌ترین روزگار بسیج است که در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقابله با هرگونه تهاجم و نبرد دشمنان برخاسته و موجب پیروزی این نظام در برابر طاغوتیان و رژیم‌های بیگانه شد.

حضور مردم با قومیت‌ها و نژادهای گوناگون اما با نیت واحد یعنی اعتلای نام کشور، مقدس‌ترین هدفی است که بسیج مستضعفان همواره به دنبال آن بوده و در تمام دوران نیز با خلوص نیت و قلب پاک نسبت به کسب این هدف موفقیت‌های بی‌شماری به دست آورده است.

در سال‌های اخیر و به یمن حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا بر سکان هدایت سازمان بسیج مستضعفان، این نیرو موفق به کسب موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های علمی، فرهنگی و سایر زمینه‌های حیطه وظایف خود شده که این امر نشانگر درایت و تدبیر روشنگرانه فرماندهان ارشد بسیج تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به یقین حضور نیروهای مخلص و پاکدامن از اقشار مختلف مردم در درون بسیج نیز مصداق مردمی بودن این نیرو بوده و نشانگر عدم وابستگی بسیج مستضعفان به نهاد یا ارگان خاصی است و این نیرو را تنها متعلق به مردم و در راس تمام ملت، وابسته به رهبری انقلاب قرار داده است.

نکته مهم در این میان اوج انسجام و اقتدار بسیجیان است که با وجود بهره‌مند نبودن از برنامه‌های مدون و قانونمند، همانند سایر نهادها به دست می‌آید و این تنها از طریق وابستگی اقشار مختلف بسیج به فرامین رهبر انقلاب و دستورات فرماندهان ارشد این نیرو است.

هرگونه فرافکنی و ایجاد جو منفی علیه نیروی بسیج مستضعفان در سراسر جهان نتوانسته حتی گوشه‌ای از اقدامات این نیرو را از چشم مردم پنهان کند چرا که بسیج همواره در وسط میدان بوده و تا همیشه تاریخ نیز همین گونه خواهد بود تا پرچم انقلاب اسلامی ایران را به دست صاحب اصلی این نهضت برساند.

حضور به موقع نیروهای مردمی این نهاد در تمام مواقع حساس و بحرانی، تلاش‌های بسیجیان در رده‌های مختلف را صدق می‌کند که با تمام وجود برای اعتلای نام میهن اسلامی و بلند کردن آوازه انقلاب اسلامی بر فراز قلل مرتفع جهان تلاش می‌کنند.

تولید هرگونه نیازمندی‌های روز دنیا، خودکفایی در تمام زمینه‌ها، ایجاد شبکه‌های حلقه‌های صالحان به عنوان حلقه ارتباطی میان جهاد و ایمان، تشکیل واحدهای مقاومتی و گردهم آمدن نیروهای مومن و فداکار این نیرو از مهم‌ترین دلایل علاقه خاص رهبری به نیروهای مردمی بسیج که لقب «عمار ولایت» را بر خود گرفته‌اند به شمار می‌رود.

بهره‌گیری نهادهای مختلف از نیروی تفکر و تعقل بسیج در نیل به اهداف والای نظام در زمینه اقتصادی که مبین تاکیدات رهبری مبنی بر بهره‌گیری از محور اقتصاد مقاومتی برای بهره‌مندی از اقتصاد سالم است، می‌تواند راه را برای حضور هرچه بیشتر مغزهای متفکر اقتصاد در میادین علم و عمل باز کرده و موجب تعالی و رشد جامعه در تمام زمینه‌ها شود.

رسیدن به شعار کلیدی سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده نیز تنها با استفاده از طرح‌های ابتکاری بسیج مستضعفان که بیانگر اقتدار ایرانیان در تولید داخلی است، محقق می‌شود بنابراین باید در نظر داشت که بسیج نیروی محرکه اقتصاد مقاومتی و حلقه اصلی برای بهره‌مندی از حرکت جهادگونه در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.

نکته پایانی در مبحث توانمندی‌های بسیج چنین بیان می‌شود که این نیرو تا زمانی که درون بطن جامعه است می‌توان آرامش و امنیت به معنای واقعی کلمه را نظاره‌گر بود و شاهد ارتقای روز به روز نظام در مباحث مختلف نظامی، علمی، فرهنگی، سیاسی، دینی و سایر زمینه‌ها بود.

------------------------------------

یادداشت: سجاد امیرکردلر

------------------------------------

انتهای پیام/61003/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول