اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

«اقتصاد مقاومتی» در اصل اقتصادی مردمی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: «اقتصاد مقاومتی» در حقیقت اقتصادی مردمی است و همه باید در این عرصه برای اصلاح امور ورود پیدا کنند.

«اقتصاد مقاومتی» در اصل اقتصادی مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، ظریفه پرویز ظهر امروز در نشست سیاسی با موضوع اقتصاد مقاومتی که در گرمسار برگزار شد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی است‌؛ بنابراین ضرورت دارد تا مردم وارد این عرصه شوند و از ورود دشمن به اقتصاد جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی را می‌توان مانند اقتصاد در زمینه پرهیز از لقمه حرام دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: کسی که شکمش از حرام پر باشد، در هیچ مبارزه و مقاومتی حاضر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اساسی ما باید این باشد که مسیر لقمه‌های حرام و میزان آن را در اقتصاد کشورمان بررسی و به شدت با کانون‌های آن مبارزه کنیم.

پرویز تأکید کرد: وظیفه ما این است که فضا را برای حضور جوانان مومن و خلاق ایران اسلامی در عرصه اقتصادی فراهم کنیم تا شاهد تحولات مثبتی در این عرصه باشیم.

یک کارشناس امور بانوان نیز در این نشست با اشاره به نقش خانواده در امور مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گفت: خانواده مهم‌ترین الگو است و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و البته در کنار آن، رعایت حجاب و عفاف در جامعه دارد.

مریم گلینی ضمن بررسی راهکارهای ترویج حجاب و عفاف اظهار داشت: وظیفه ما این است تا جوانان را با الگوهای صحیح آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی مطرح است، تصریح کرد: حجاب زینت زن است و حفظ آن موجب عزت شخص می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که حجاب به هیچ ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست.

این کارشناس امور بانوان بیان داشت: حفظ این واجب الهی، اطاعت از او بوده و اطاعت از خداوند متعال حقی است که بر بندگان نهاده و هر انسان باورمندی باید از روی عقیده و نه فقط به خاطر مصالح عمومی این حق و حد الهی را ادا کند.

گلینی با بیان اینکه حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است، افزود: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است، اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند.

وی گفت: بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، باید با حفظ حجاب و عفاف و پیروی از راه ائمه نسل‌هایی فاطمی‏گونه تربیت کنند.

انتهای پیام/74007/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول