اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

افتخار بسیج پیرو مکتب عاشورا بودن است / تفکر بسیجی بستر‌سازی بیداری اسلامی منطقه

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشورا است و ریشه،‌ اساس و پایه‌اش را از مکتب عاشورا گرفته است.

افتخار بسیج پیرو مکتب عاشورا بودن است / تفکر بسیجی بستر‌سازی بیداری اسلامی منطقه

فرهنگ مستعد حصاری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بسیجی به دلیل حضور در همه میادین و به دلیل برخاستن از بطن و متن مردم توانسته است حماسه‌ای ماندگار را ایجاد کند و همین امر سبب شده تا فرهنگ عاشورایی بیشتر در بسیج تبلور یابد.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)  خاطرنشان کرد: امسال هفته بسیج به دلیل تقارن با ماه محرم و روز عاشورا به علت تقارن با تشکیل نهاد بسیج از یک شور خاص برخوردار می‌باشد و بسیجیان امسال با شعار « هیهات من الذله » ، « یا لثارات الحسین » و « لبیک یا حسین (ع) » امسال در مراسمات ویژه شرکت کرده و رسالت حسینی و زینبی خود را در راستای ترویج و انعکاس نهضت عظیم عاشورا به انجام می‌رسانند.

مستعد حصاری اردبیل با مشهور به زنده نگه داشتن یاد و نام حسین اعلام کرد و یادآور شد: بسیج این را در جبهه‌های نبرد به همگان نشان داد و در دفاع مقدس بسیجی لبیک عملی به ندای « هل من ناصر ینصرنی »‌ امام حسین (ع) گفت و نشان داد به شعاری که می‌گوید پایبند می‌باشد و این چنین افرادی اگر در کربلا و در رکاب امام حسین (ع) می‌جنگیدند در دفاع از ارزش‌های اسلام از یکدیگر پیشی می‌گرفتند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تبریک سی‌و سومین سالگرد تشکل بسیج مستضعفین به فرمان خمینی کبیر در 5 آذر ماه سال 58 گفت: امام (ره) با گذشت 10 ماه از پیروزی انقلاب و در حالی که هنوز جنگی صورت نگرفته بود فرمان تشکیل این نهاد مردمی را دادند که این نشان از دور‌اندیشی، درایت و اتصال ایشان به منبع لایزال الهی بود وایشان به خوبی می‌دانستند انقلاب نوپای ما به چه چیزی نیاز دارد.

این مسئول تاکید کرد: نسل‌های انقلاب نقش بسیج را در حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی می‌دانند و آنچه که امام حسین (ع) نهضت خود را برای آن آغاز کرد در رفتار و حرکات بسیجیان متبلور است.

مستعد حصاری تفکر بسیجی را سبب بیداری اسلامی در منطقه اعلام کرد و بیان داشت:‌ تسریع در حرکت،‌ بن‌بست شکنی،‌ نوآوری و خلاقیت همه از ویژگی‌های بارز بسیجیان است و ما اگر امروز در دنیا و در عرصه‌های مختلف حرفی برای گفتن داریم همه به جهت وجود نیروی با عظمت بسیجی است.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: دشمن وقتی می‌بیند ملت ما روحیه‌ای بسیجی دارد نمی‌تواند اهداف شوم خود را در این بین پیاده کند و خود را به هر در و دیواری می‌زند تا بتواند بسیج را با خدعه‌ها و نیرنگ‌های از پیش تعیین شده از مسیر خارج کند اما زهی خیال باطل که افتخار بسیجیان پیرو مکتب عاشورا بودن است.

وی تصریح کرد: بسیجی سیاسی است اما سیاست‌زده و سیاسی‌کار و جناحی نیست بلکه با مجاهدت خود در هر کاری را در زمان و مکان خود با متخلق شده به اخلاق اسلامی انجام می‌دهد.

مستعد حصاری در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل شاخصه اصلی بسیج را برای خدا بودن اعلام کرد و اذعان داشت:‌ مکتب بسیج مکتب مجاهدتی مخلصانه و الهی است.

انتهای پیام/62001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول