اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان خبر داد

برگزاری سوگواره «مسجد، بصیرت، مکتب عاشورایی» در زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان گفت:‌ سوگواره «مسجد، بصیرت، مکتب عاشورایی» در استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره «مسجد، بصیرت، مکتب عاشورایی» در زنجان

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سوگواره مسجد، بصیرت، مکتب عاشورایی به عنوان سوگواره‌ای فرهنگی و مذهبی در زنجان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این سوگواره در یکم آذرماه سال جاری خبر داد و افزود: این سوگواره با موضوعات فراخوانی پژوهش در زمینه عزاداری‌های سنتی برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان شناسایی عزاداری رایج در محل زندگی افراد را از اهداف این سوگواره عنوان کرد و گفت: معرفی سنت‌های رایج در عزاداری‌ها از اهداف این سوگواره است. 

وی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی فرهنگ عاشورا در ظهور خبر داد و تصریح کرد: این مسابقه در بین علاقه‌مندان استان زنجان برگزار می‌شود.

*برگزاری 10 مجلس عاشورایی در زنجان

مقدمی با اشاره به برپایی 320 مجلس عاشورایی در 320 مسجد کشور تصریح کرد: 10 مجلس عاشورایی نیز در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجالس با محوریت بزرگداشت شهدای محله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مجالس به منظور گرامیداشت شهدای محله در چند محله زنجان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع محرم و عاشورا را از برنامه‌های ماه محرم عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی مسابقه خوشنویسی را از دیگر برنامه‌های ماه محرم دانست و افزود:‌ این مسابقه با موضوع زیارت عاشورا و ترجمه آن برگزار می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند متن‌های ادبی خود را نیز در این مسابقه ارائه کنند، خاطرنشان کرد: به آثار برتر جوایزی اهداء می‌شود.

وی از برگزاری همایش بچه‌های مسجد در شهرستان خدابنده خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور یک هزار نفر برگزار شد.

انتهای پیام/73003/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول