اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

جامعه نیازمند شناسایی افراد با روحیه بسیجی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: جامعه نیازمند شناسایی افرادی است که با روحیه بسیجی به اسلام و نظام خدمت می‌کنند.

جامعه نیازمند شناسایی افراد با روحیه بسیجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با مسئولان شهرستان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: از برکات نهفته نهضت عاشورا در جامعه ما تشکیل نهاد مردمی و اسلامی بسیج است که اهداف بسیج را با اهداف سیدالشهدا (ع) پیوند می‌زند.

وی افزود: تقارن هفته بسیج امسال با ماه محرم نشان از رسیدن بسیج به اصل خود است چراکه اصل این شجره طیبه برگرفته از اهداف سیدالشهدا (ع) است.

روحانی تصریح کرد: بسیج بعد از سه دهه فعالیت نه تنها کشور را از خدمات خود بهره‌مند کرد بلکه الگوهای ارزشی خود را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه دعوت و حرکت امام حسین (ع) توام با بصیرت و آگاهی بود، خاطرنشان کرد: همه عناصر بسیجی دارای بصیرت و آگاهی حسینی هستند و ذره‌ای ابهام در دوران فعالیت بسیج از سوی بسیجیان مشاهده نشده و همیشه مطلع و آگاهانه در میادین مختلف حضور یافتند.

امام جمعه بابل گفت: هدف بسیج همانند هدف امام حسین (ع) دفاع از اسلام و ارزش‌های نهفته در این مکتب الهی است، باید برنامه مشخصی برای حفاظت از این ارزش‌ها که ممکن است در بخشی از تاریخ دچار نوسانات شود، وجود داشته باشد.

وی افزود: بسیج به دنبال رسالت بزرگ دفاع از اسلام است و همه اقشار مردم باید انجام وظیفه کرده و آماده باشند تا در این عرصه قدم‌های اول را بردارند تا به تدریج مردم حضور فعال‌تری در دفاع از کیان اسلام داشته باشند.

روحانی اقدامات بسیج را در سه دهه اخیر ارزنده برشمرد و ادامه داد: کارنامه خدمات بسیج در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در جبهه‌ها درخشان بوده به طوری که در موقعیت‌های سخت قدم‌های بزرگی برداشته و گره‌های کور در میدان‌های جنگ گشوده می‌شد.

وی تصریح کرد: بسیجیان بیشترین حضور و بیشترین شهید را در میدان رزم داشته و احساس مسئولیت آنها در صحنه نبرد سبب حضور بیشتر مردم در جبهه‌ها می‌شد.

روحانی اظهار داشت: بسیج منحصر به لباس و نهاد خاصی اطلاق نمی‌شود بلکه هر شخصی در هر مقامی که درصدد دفاع از اسلام و نظام برآید بسیجی است حتی کارمندی که در محیط کار خود با روحیه بسیجی کار کند نیز بسیجی است.

وی تصریح کرد: جامعه نیازمند شناسایی افرادی است که با روحیه بسیجی به اسلام و نظام خدمت می‌کنند و باید این عناصر را در جامعه زنده و پویا کرد و این افراد را از دل جامعه بیرون کشید چراکه رسالت ما حفظ ارزش‌های گذشته است.

روحانی عنوان کرد: امروز وظیفه ما حفظ این ارزش‌ها، دستاوردها و سرمایه کشور است. مبادا احساس امنیت و رخوت در جامعه ایجاد شود تا به تدریج لباس رزم از تن بیرون کنیم بلکه باید جامعه همیشه آماده باشد چراکه دشمن آماده‌تر از گذشته در اطراف ما درصدد است تا به ضربات خود بیفزاید.

وی گفت: باید با حفاظت و دفاع در برابر دشمن توام با بصیرت و شناخت اجازه ندهیم دشمن نفوذ کند.

روحانی افزود: بسیجیان دارای ویژگی‌هایی از جمله بالندگی، صبر و مبتکر بودن هستند و باید سعی شود این ویژگی‌ها در جامعه تغییر نکند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: ابتکاراتی که در زمان جنگ از سوی بسیجیان شاهد بودیم سبب موفقیت ما در دوران جنگ شده و نیاز است تا شاهد این ابتکارات در موقعیت فعلی در جامعه باشیم.

وی افزود: ملت ایران با کمک بسیجیان تنها ملتی است که در همه عرصه‌ها سربلندی خود را حفظ کرده است و ثابت کرده همه می‌توانند موفق باشند.

روحانی با اشاره به نقش ارزنده ایران در بیداری مردم منطقه اظهار داشت: امیر قطر برای کم کردن تأثیر ایران در بیداری مردم منطقه گفت: «باید طومار ارتباط با ایران در خاورمیانه خشکانده شود» اما این درحالی است که دشمن در سوریه مبلغ 27 میلیارد دلار هزینه کرده تا اندیشه و فرهنگ سوریه را از بین ببرد.

انتهای پیام/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول