اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف همدان:

امر به معروف ضامن اجرایی قوانین الهی و عرفی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مصداق دقیق و اساسی نظارت اجتماعی و بهترین راه و ضامن اجرایی قوانین الهی و عرفی است.

امر به معروف ضامن اجرایی قوانین الهی و عرفی است

سردار عبدالرضا آزادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مکانیسم‌های نظارت اجتماعی به دو شکل رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در شکل رسمی نهادها و افرادی به صورت مستقیم رفتار دیگران را کنترل می‌کنند که تا حدودی جنبه اجبار دارد که برای مثال می‌توان به مواردی چون قوانین انضباطی در مدارس، دانشگاه‌ها و یا قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه اشاره کرد.

وی مکانیسم غیر رسمی را عوامل تأثیرگذار غیر مستقیم روی رفتار آدمی دانست و ادامه داد: اصلاح زمینه‌های فساد در جامعه مانند حجاب و یا نبود مواد مخدر می‌تواند به صورت غیر مستقیم از گرایش افراد به سوی فساد و اعتیاد جلوگیری کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین راه پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و یا درمان انحرافات اجتماعی است که باید مد نظر باشد.

به گفته وی، در طول ماه محرم، بزرگداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بنا به سنت حسنه و ماندگار در تکریم از مقام بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود که در آن به تبیین بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی مردم با این مهم پرداخته می‌شود.

آزادی گفت: به همین مناسبت در هفته امر به معروف و نهی از منکر 6 هزار حلقه صالحین، 2 هزار آموزشگاه در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، هیئت‌های مذهبی، مساجد، دانشگاه‌ها و اصناف فعال خواهند بود.

وی ابراز کرد: 400 نفر از روحانیون اعزامی در سطح استان عهده‌دار تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر برای قشرهای مردم هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای طرح تذکر لسانی در سه شهر منتخب بهار، کبودراهنگ و تویسرکان و برگزاری همایش بزرگ شورای امر به معروف ادارات، کارخانجات، هیئت‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

به گفته وی، تجلیل از آمر به معروف و ناهی از منکر شهید سعید میرجانی، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع امر به معروف و تذکر لسانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی به همت 121 شورای امر به معروف ادارات استان، آموزش خانواده با موضوع تحکیم خانواده و نهضت عمومی در سطح مساجد، برگزاری همایش بازار اسلامی، اقتصادی مقاومتی، تولید ملی به همت سازمان صنعت، معدن و مجامع امور صنفی، برگزاری همایش‌های علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد اسلامی، دانشگاه شهید مفتح با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران کشوری از دیگر برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

آزادی در پایان سخنانش تأکید کرد: آحاد مردم وظیفه دارند در داشتن جامعه‌ای پویا و سالم امر به معرف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهند چراکه فلسفه قیام اباعبدا‌لله‌الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

انتهای پیام/89002/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول