اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف گیلان:

تمام آحاد جامعه باید در برابر منکرات احساس مسئولیت کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: تمام آحاد جامعه باید در برابر منکرات احساس مسئولیت کنند.

تمام آحاد جامعه باید در برابر منکرات احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر شفیعی عصر امروز در همایش راهکارهای آموزش و تبلیغات موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: طبق فرموده امام علی (ع) تمام کارهای خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریا است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شامل سه مرحله تنفر قلبی، تذکر زبانی و اقدام عملی است، افزود: وظیفه بیشتر مردم انجام مرحله دوم است.

این مسئول هدف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری همایش‌های مختلف درباره این موضوع را ترویج راهکارهای آموزشی و تبلیغات موثر در جامعه دانست و ابراز کرد: طبق فرموده امام خامنه‌ای به جای اینکه یک نفر 10 بار به فردی تذکر دهد باید 10 نفر هر کدام یک بار به فرد متخلف تذکر دهند.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت‌های بالایی برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، گفت: از تمام ظرفیت‌های جامعه برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید استفاده کرد.

شفیعی موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهجور خواند و متذکر شد: خداوند در آیات بسیاری از قرآن کریم به مردم درباره عواقب عدم اجرای این دستور الهی هشدار داده است.

وی شرایط فرهنگی جامعه را راضی‌کننده ندانست و افزود: تا کنون درباره این فریضه در جامعه به صورت جدی فرهنگ‌سازی نشده است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی گیلان با بیان اینکه تمام آحاد جامعه باید در برابر منکرات احساس مسئولیت کنند، گفت: تلاش ما ایجاد یک نگاه واحد، همگرایی و همدلی در جامعه به منظور انجام اقدامی یکپارچه است.

وی با اشاره به نیاز آموزش فراگیر در سطح جامعه اسلامی درباره موضوع امر به معروف ونهی از منکر، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط و ظرفیت‌هایی است که افراد پیش از عمل باید آنها را بدانند.

شفیعی اذعان کرد: باید از ظرفیت مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی مهدهای کودک برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر آسیب‌های زیادی دارد، شناخت و برطرف کردن آسیب‌ها را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/2300/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول