اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت:

رمز جاودانگی بسیج توسل به عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج با عنوان «بسیج در امتداد عاشورا» است، گفت: رمز جاودانگی بسیج توسل به عاشوراست.

رمز جاودانگی بسیج توسل به عاشوراست

عبدالله اصغری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به تقارن سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) با عاشورای حسینی در سال جاری و پیوند ناگسستنی بسیج با نهضت عاشورا اظهار داشت: امروز هرچه بسیج دارد، از فرهنگ عاشوراست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت گفت: برنامه‌های هفته بسیج امسال رنگ و بوی زینبی و عاشورایی به خود گرفته که نشان از عاشورایی بودن بسیج دارد.

وی در ادامه افزود: بسیج مرکزی است که احیای ارزش‌های اسلامی از وظایف و مأموریت‌های اصلی آن است.

رئیس ستاد هفته بسیج ناحیه پاکدشت با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج از 30 آبان ماه آغاز می‌شود و تا ششم آذرماه ادامه دارد، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، مانور گردان‌های امام علی (ع)، مسابقات فرهنگی و ورزشی، نمایشگاه فرهنگی، نشست سیاسی و فرهنگی، اعزام هادیان سیاسی و فرهنگی به مدارس شهرستان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری همایش‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، سلسله همایش‌های حلقه صالحین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج است.

وی همایش اقتصاد مقاومتی با حضور صاحبان صنعت در یکی از شهرک‌های صنعتی و برگزاری هیئت‌های منتظران موعود در شب‌های محرم را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

اصغری تاکید کرد: جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ایام‌الله هفته بسیج، ستاد بزرگداشت هفته بسیج در سطح شهرستان و ناحیه مقاومت بسیج فعال شده و جلسات متعددی را در این ارتباط داشته‌ایم و متناسب با نامگذاری روزهای هفته برنامه‌های بسیار خوب و تاثیرگذاری در سطح شهرستان پاکدشت در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: بسیج از یادگارهای ارزشمند امام (ره) و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که با بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا در تمام سال‌های پس از انقلاب در میدان‌های مختلف حضور داشته و پیروزی بر دشمنان را رقم زده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت تاکید کرد: امروز یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج استمرار راهی است که امام حسین (ع) آن را ترسیم کرده است.

اصغری تفکر و فرهنگ بسیج عاشورایی را متاثر از آموزه‌های قیام عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) دانست و گفت: امروز این ایام بهترین فرصت است تا این ارزش‌ها و آرمان‌ها به بهترین نحو ممکن به جامعه معرفی و انتقال داده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت گفت: بسیج به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی ایران عامل بازدارنده قوی در مقابل دشمنان است و به جرأت می‌توان گفت این اصل حقیقی و هویتی بسیج است و این جایگاه و اصالت بسیج باید با همراهی مسئولان حفظ شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج صحنه‌های گوناگون مقابله با دشمنان و تهدیدات را تجربه کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری بسیج باید در وسط میدان باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج فعالیت‌هایی ارزشی است، گفت: تقارن ارزشمند هفته بسیج با ماه محرم فرصت ذی قیمتی برای بسیج فراهم کرده تا با رویکرد برنامه‌های خودش به سمت ماه محرم از این ایام سوگواری بهره کافی و وافی را ببرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: مسئولیت برای جهاد اقتصادی از طریق اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تهدیدات نرم اقتصادی، نقش‌آفرینی برای تحکیم شرایط بدر و خیبری نظام در عرصه بین‌المللی، بیداری اسلامی، اعتلای کلمه حق و نجات خلق در سایه تفکر بسیجی از جمله ویژگی‌های هفته بسیج در سال جاری هستند.

* عنوان‌های هفته بسیج

یادآور می‌شود عناوین روزهای هفته بسیج امسال از سه‌شنبه 30 آبان ماه تا دوشنبه ششم آذر به این شرح است:

روز اول: روز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) الگوی شجاعت و حماسه بسیجی

روز دوم: روز حضرت قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نوجوانان بسیجی

روز سوم: روز حضرت علی‌اصغر (ع) الگوی ایثار بسیجی

روز چهارم: روز علی‌اکبر (ع) الگوی جوانان بسیجی

روز پنجم: روز حضرت ابوالفضل العباس (ع) الگوی بصیرت و ولایت‌مداری بسیجی

روز ششم: عنوان روز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) الگوی شهادت‌طلبی بسیجی

روز هفتم: روز حضرت زینب کبری (س) الگوی زنان بسیجی

انتهای پیام/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول