اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار پورجمشیدیان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

روند بازسازی مناطق زلزله‌زده نظیر نداشت/فعالیت 3 هزار بسیجی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: روندی که سازندگی زلزله ورزقان طی کرد در آمریکا و اروپا نیز نظیر نداشت و در هیچ کجای دنیا برای ساخت منازل خود زلزله‌زدگان به آنان حقوق پرداخت نمی‌شود.

روند بازسازی مناطق زلزله‌زده نظیر نداشت/فعالیت 3 هزار بسیجی

علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تبریز با اشاره به برودت هوا در مناطق زلزله‌زده و بارش‌های اخیر گفت: با هماهنگی فرمانده کل سپاه پتو و کیسه‌های خواب موجود در انبار لجستیک سپاه در بین ساکنان مناطق دور افتاده توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: با همکاری وزارت دفاع بیش از 50 هزار بادگیر گرم‌کننده وارد استان شده و در اختیار مردم مناطق صعب‌العبور مناطق زلزله‌زده قرار می‌گیرد که در صورت مشکل از آن استفاده کنند.

وی تبدیل تهدید به فرصت در مناطق زلزله‌زده را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد با پیشرفت به وجود آمده و ایجاد زیرساخت‌های لازم مهاجرت معکوس در این مناطق اتفاق افتاده و ساکنان فصلی این مناطق که در شهرهای دیگر زندگی می‌‌کنند بازگشته و جزو ساکنان دائمی این مناطق شوند تا شاهد رونق روزافزون در این مناطق باشیم.

پوجمشیدیان گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط کریم باقری بازیکن سابق تیم تراکتورسازی از بازار تبریز جمع‌آوری شد که قرار است با هماهنگی پایگاه مقاومت شهید شفیع‌زاده صرف احداث واحدهای مسکونی دائمی شود.

وی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از 30 واحد مسکونی در 40 روستای مناطق زلزله‌زده با صرف مبالغ اهدایی بازاریان تبریز که توسط کریم باقری جمع‌آوری شد تا 20 آذر ماه سال‌‌جاری تحقق یابد.

پورجمشیدیان، از تحویل 7 هزار واحد چندمنظوره سایه خبر داد و افزود: واحدهای چندمنظوره در متراژهای 24 متری ساخته شده و تحویل روستاییان مناطق زلزله‌زده شده است.

با کسی تعارف نداریم

فرمانده سپاه عاشورا گفت: با کسی تعارف نداریم، اگر کم‌کاری شود انتقاد می‌کنیم اما انصافاً تلاش خوبی انجام شده و به دنبال رفع مشکل مردم هستند اما با توجه به وسعت 5 هزار کیلومتری، فصل سرما و کوهستانی بودن منطقه کار مشکل است.

وی تصریح کرد: کارهای لازم برای اینکه مردم زلزله‌زده از زمستان عبور کنند، انجام شده و ما نمی‌گوییم مشکل نیست اما به دنبال حل مشکلات هستیم.

پورجمشیدیان گفت: در برخی مناطق و روستاها وجود مشکلات فرهنگی کار را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه سرعت هماهنگی‌ها در مناطق زلزله‌زده ورزقان بی‌نظیر بود، اظهار کرد:‌ در زلزله بم آواربرداری یک سال و نیم طول کشید و  این در حالی بود که این موضوع در زلزله ورزقان بسیار کوتاه مدت بود.

در هیچ کجای دنیا برای ساخت منازل خود زلزله‌زدگان به آنان حقوق پرداخت نمی‌شود

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد:‌ روندی که سازندگی زلزله ورزقان طی کرد در آمریکا و اروپا نیز نظیر نداشت و در هیچ کجای دنیا برای ساخت منازل خود زلزله‌زدگان به آنان حقوق پرداخت نمی‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد:‌ البته منکر برخی کاستی‌ها در روند بازسازی نیستیم اما مرحله بحرانی زلزله و خطر سرما سپری شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر بسیجی، پاسدار و پیشکسوت در مناطق زلزله‌زده در حال فعالیت هستند، گفت: 300 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی در امر آواربرداری و حمل و نقل مصالح فعالیت می‌کنند.

پورجمشیدیان افزود: سپاه در زلزله ارسباران 40 دستگاه کمپرسی صفر کیلومتر خریداری و در این منطقه به کارگیری کرد.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: برخی روستاهای مناطق زلزله‌زده صعب‌العبور بوده اما در این مناطق ساخت و ساز را آغاز کرده‌ایم فقط برای حمل مصالح به این مناطق سه مرحله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یک مسیر را با تریلی، یک مرحله را با تراکتور و مرحله بعدی با دست حمل می‌شود.

پورجمشیدیان، سی‌ام آبان با حضور فرمانده کل سپاه 700 واحد مسکونی و 7 هزار واحد دامی زلزله‌زدگان ارسباران ساخته شده توسط سپاه افتتاح می‌شود.

علی‌اکبر پورجمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرده بود که سپاه عاشورا ساخت 2 هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده که سی‌ام آبان با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه افتتاح می‌شوند.

وی گفت: ساخت این واحدها تحت مدیریت قرارگاه بازسازی شهید شفیع‌زاده و با مشارکت و همکاری سپاه استان‌های اردبیل، زنجان، مازندران، قم، اصفهان و کرمانشاه صورت گرفته است.

پورجمشیدیان با بیان اینکه تلاش می‌شود حداقل یک‌هزار واحد از اماکن مسکونی زلزله‌زدگان نیز حداکثر تا 20 آذر به زلزله‌زدگان واگذار شود، اظهار کرد: 300 واحد مسکونی دیگر که بیشتر ساکنان فصلی هستند برای سال 92 می‌ماند.

وی اضافه کرد: مراسم نمادین بهره‌برداری کامل از این واحدها که توسط مجموعه سپاه احداث شده در روستای «آقاعلیلو» از توابع شهرستان هریس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول