اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جیرفت:

بسیجیان وفاداری خود را به انقلاب ثابت کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان جیرفت گفت: بسیجیان اوج وفاداری خود را به اسلام و انقلاب ثابت کرده‌اند.

بسیجیان وفاداری خود را به انقلاب ثابت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی شهدادنژاد یکشنبه شب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: شهرستان جیرفت در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال 90 به عنوان شهرستان برتر در سطح استان کرمان انتخاب شد که این موفقیت جز با همکاری و همدلی مسئولان به ویژه اعضای این ستاد امکانپذیر نبود.

وی احیای این دو فریضه را کاری نرم‌افزاری دانست و افزود: اما در سال جاری به همراه شهرستان جیرفت چهار شهرستان سیرجان، رفسنجان، زرند و بم نیز به عنوان شهرستان‌های برتر انتخاب شدند.

شهدادنژاد با اشاره به برگزاری چند کارگاه آموزشی در زمینه این فریضه تصریح کرد: کم‌کاری مسئولان اداره‌ها و نهادها، بدحجابی کارکنان و عدم تکریم ارباب رجوع نیز نوعی منکر است که باید برطرف شود.

وی ابراز داشت: شهرداری جیرفت و شورای شهر با توجه به نصب تابلو و بنر حاوی سخنان پیامبر (ص) و ائمه (ع) در مکان‌ها و نقاط پرتراکم سطح شهر در کسب این رتبه بسیار مؤثر بودند.

شهدادنژاد با اشاره به اینکه بازاریان و اصناف نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: برچیده شدن مانکن‌‌های نامناسب و نصب نوشته‌های حاوی سخنان بزرگان دین پشت ویترین مغازه‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان جیرفت با توجه به اینکه همه این فعالیت‌ها به نحوی در احیای امر به معروف و نهی از منکر نقش دارد، گفت: اگر ما بتوانیم، این دو فریضه الهی را زنده نگاه داریم به جامعه متعالی دست پیدا می‌کنیم.

شهدادنژاد با تأکید بر اینکه احیای این فرائض الهی امری مقطعی نیست، بیان داشت: این وظیفه ذاتی تمام مسئولان است که این نهضت را ادامه دهند تا تمام مردم آن را تکلیف شرعی خود بدانند.

وی با بیان اینکه انجام این مهم نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به تمام جامعه هدف است تا به موفقیت دست پیدا کنیم، اذعان داشت: اطمینان داشته باشید، اگر در احیای امر به معروف و نهی از منکر در هر جامعه‌ای کوتاهی شود، ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی ما زیر دست و پای افراد هنجارشکن نابود می‌شود.

شهدادنژاد با اشاره به اینکه این فرائض الهی با وجود اینکه جزو فروع هستند، اما بسیاری از اصول‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفای خود در راه احیای این امور مهم جان خود را فدا کردند.

وی تشکیل تیم‌‌های تذکر لسانی را در سطح شهرستان بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: در صورت فعالیت این تیم‌ها می‌توان از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

شهدادنژاد پیام مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را یک امر به معروف و نهی از منکر ذکر و تصریح کرد: در بسیاری از اداره‌ها، نهادها، جلسه‌ها و همایش‌ها هزینه‌های غیرضروری و اسراف صورت می‌گیرد که می‌طلبد، نسبت به آن اصلاح‌نگری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی از طریق دنیای استکباری در محاصره اقتصادی قرار دارد، تنها چیزی که می‌تواند، ما را از این بن‌بست برهاند، راهبرد ولی‌ فقیه در زمینه اقتصاد  مقاومتی است.

شهدادنژاد بیان داشت: اصناف باید با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم در سطح بازار پلاکارد و تراکت‌هایی با مضمون احادیث و روایات ائمه (ص) توزیع کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان جیرفت همچنین با توجه به تقارن هفته بسیج و ایام تاسوعا و عاشورا گفت: این امر نشان‌دهنده این است که بسیج در عاشورای حسینی ریشه دارد و بسیجیان نیز به عاشورائیان اقتدا کرده‌‌اند.

شهدادنژاد عنوان کرد: بسیجیان در سه دهه پس از انقلاب اسلامی ثابت کرده‌ که بدون هیچ توقع و انتظاری برای بقای نظام جمهوری اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و اوج وفاداری خود را به اسلام و انقلاب ترسیم کرده‌اند.

وی اذعان داشت: امیدواریم، علمی که امام خمینی (ره) در پنجم اردیبهشت ماه سال 57 بر دوش ما گذاشته، بتوانیم با تلاش و همت به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول