اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اصالت تفکر بسیجی ریشه در عاشورا دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: اصالت تفکر بسیجی ریشه در فلسفه قیام عاشورا و سترگی این نهضت پایدار دارد.

اصالت تفکر بسیجی ریشه در عاشورا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در آستانه فرارسیدن هفته بسیج و سالروز تاسیس این نهاد مقدس مردمی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اردبیل اظهار داشت: با اشاره به ضرورت دقت نهادهای متولی در برنامه‌ریزی شایسته این هفته باید با شکوه و در تقارن ماه محرم با تاکید بر فرهنگ عاشورایی به شکل ارزشمند برگزار شود.

وی بسیج را از ابتکارات ارزشمند و ماندگار امام راحل (ره) اعلام کرد و یادآور شد: امام راحل بنای این مدرسه عشق و ایمان را بر اساس شالوده و ریشه عاشورایی پیام بسیج بنا کرد و امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ عاشواریی بسیج در دنیا هستیم.

فرماندار اردبیل همزمانی هفته بسیج امسال را با دهه اول محرم فرصتی ارزشمند برای تبیین فلسفه نهضت حسینی دانست و خاطرنشان کرد: همه چیز این مدرسه عشق ایثار و گذشت منبعث از آرمان‌های بلند عاشورایی،‌ قیام در برابر ظالمان جبار و زور‌گو،‌ دفاع از عدالت،‌ آزادگی و حریت دینی بوده است.

اکبری گفت: آنچه امروز تفکر بسیجی را ریشه‌دارتر، توفنده و بالنده‌تر در نقطه اوج خود قرار داده است همان عشق و دلدادگی به سیره، مرام و منش حسینی است.

این مسئول با اشاره به شعار امسال هفته بسیج که در قالب بسیج در امتداد نهضت عاشورا نامگذاری شده است، بیان داشت:‌ بسیج دریای بیکران و نهاد مقدس مردمی و وسیعی است که سراسر آرمان‌های آن سرشار از نور و رحمت فراگیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل افزود:‌ بسیجیان ما در سایه تبعیت از جایگاه رفیع و ارزشمند ولایت و رهبری در برابر ستیزه‌جویان روزگار ایستادگی و مقاومت کرده و در مقابل یزیدیان زمان عزت و سربلندی را برای ملت انقلابی و حسینی به ارمغان آوردند.

اکبری ایستادگی و مقاومت امروز ملت ایران را نتیجه تفکر حسینی و بسیجی دانست و بر تقویت، توسعه و تعمیق آن تاکید کرد.

وی تصریح کرد:‌ سقوط دیکتاتورهای جبار از یک طرف و خروش تحسین برانگیز ملت‌ها در قالب بیداری اسلامی برای دفاع از کرامت انسانی و آزادگی خویش نتیجه اثر‌گذاری عمیق تفکر بسیجی می‌باشد.

فرماندار اردبیل ادامه داد: حرکت بسیج محورانه ملت ایران در مقابله با زورگویان،‌ تجاوز‌گری‌ها و خودخواهی‌های حکام فاسد و بی‌لیاقت سبب شده است که اینک با تاسی از هدایتگری‌های رهبر حکیم و آینده‌نگر انقلاب اسلامی این ملت به پا خواسته و از حق و حقوق ملی، آرمان‌های اسلامی و انسانی خویش دفاع کنند.

اکبری همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت تاثیر‌گذار محرم در اشاعه فرهنگ بسیجی و نقش بسیج در زنده نگه داشتن اندیشه‌های بلند نهضت حسینی را تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: در طول این هفته شاهد برگزاری چهار یادواره شهدا در نواحی و رده‌های مقاومت بسیج همچنین گرامیداشت برنامه‌های این هفته در قالب آیین رزمی – فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به عنوان اولویت برنامه‌های هفته بسیج در روزهای آینده است.

انتهای پیام/62001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول