اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

وقوع 46 فقره وقف جدید در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 46 فقره وقف در استان به وقوع پیوسته است.

وقوع 46 فقره وقف جدید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: استقبال مردم خراسان جنوبی به وقف‌های جدید جای تحسین دارد و امید است مردم استان در وقف کردن اموال به نیازهای جامعه توجه کنند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی به عنوان متولی بخشی از موقوفات وظیفه و رسالت خطیری را بر عهده دارد و باید ضمن حفظ و حراست از اصل سرمایه نسبت به افزایش و ارتقای سرمایه موقوفات تلاش کند که این تلاش در سال جاری عرصه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: واقفان در سال جاری زمین و آب کشاورزی و دیگر اموال خود را برای عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم و دیگر مصارف خیرخواهانه وقف کردند.

گرایلی گفت: یکی از کارهای خیری که انسان می‌تواند در زمان حیات خود انجام دهد وقف نام دارد که در تمام ادیان آسمانی، به ویژه در دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر آن شده است.

وی اظهار کرد: وقتی واقف در زمان حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند هم به جامعه خدمت کرده و هم پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می‌رسد.

مدیرکل اوقاف اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: استقبال مردم مومن و ولایی خراسان جنوبی به وقف کردن اموال و دارایی خود روند روبه رشدی را داشته به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری تا‌کنون 46 فقره وقف جدید در استان به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول