اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

تسطیح 700 هکتار از اراضی موقوفه خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 700 هکتار از اراضی موقوفه استان با هدف احیای موقوفات در خراسان جنوبی تسطیح شد.

تسطیح 700 هکتار از اراضی موقوفه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی با اشاره به اینکه 15 هزار و 155 هکتار زمین موقوفه در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 13 هزار هکتار زمین از اراضی وقفی کشاورزی است که با تعاملات صورت گرفته بیش از 700 هکتار از اراضی موقوفه تسطیح شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: کارگروهی به منظور بهره‌برداری از تسهیلات اعطایی برای احیای موقوفات تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، کاشت و بهره‌برداری از یک هکتار زعفران در اراضی وقفی شوکت‌آباد، کاشت 10 هکتار گندم در اراضی وقفی شوکت‌آباد، تسطیح و یکپارچه‌سازی 90 هکتار از اراضی وقفی شوکت‌آباد، کاشت و بهره‌برداری 8 هکتار زیره در اراضی وقفی شوکت‌آباد و تسطیح 230 هکتار از اراضی وقفی علی‌آباد و محمدآباد شهرستان درمیان را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

گرایلی ادامه داد: احداث 60 هکتار باغ انار در اراضی وقفی شوکت‌آباد، تسطیح 30 هکتار و کاشت پیاز و علوفه‌ دامی در اراضی وقفی علی‌آباد ماژان خوسف، راه‌اندازی مجدد استخرهای پرورش ماهی قنات‌های شهاباد، ایجاد 10 هکتار باغ زرشک در اراضی شهاباد، لایروبی و آزمایش پمپاژ چاه نیمه عمیق اراضی موقوفه علی‌آباد درمیان و تسطیح 10 هکتار از اراضی کاخک ماژان از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کار یکپارچه‌سازی و احداث 10 هکتار باغ زرشک در اراضی موقوفات سربیشه و آماده‌سازی و احداث حدود 5 هکتار باغ انار در اراضی موقوفه مهدیه صورت گرفته است، افزود: کاشت و بهره‌برداری 2 هکتار گوجه و بادمجان در اراضی وقفی شوکت‌آباد، کاشت 8 هکتار ذرت علوفه‌ای در اراضی وقفی شوکت‌آباد و کاخک ماژان، کاشت نیم هکتار شلغم و اسفناج در اراضی حسین‌آباد سادات و کاشت 600 اصله نهال گردو در آستانه مبارکه بی‌بی‌ زینب خاتون(س) سربیشه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشتر این موقوفات قبل از عملیات کشاورزی رها شده بودند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول