اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خبر داد

خراسان جنوبی 70 بقعه متبرکه دارد / ضرورت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره بر اینکه 70 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، گفت: بازسازی بقاع نیازمند کمک‌های مردمی است.

خراسان جنوبی 70 بقعه متبرکه دارد / ضرورت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی صبح امروز در بازدید از بقاع متبرکه بیرجند با بیان اینکه بقاع متبرکه استان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: خیرین و واقفین موقوفات خود را در راستای آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی هدایت کنند.

وی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت‌‌های دینی و فرهنگی ویژه‌ یاد کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌های معنوی در راستای تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه بهره گرفت.

اخذ سند برای موقوفات پیگیری می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره بر اینکه 70 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، گفت: تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است که در زمان حاضر آستان مقدس همه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه باید ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را پیدا کنند.

گرایلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در این اماکن موجب تبدیل شدن آنها به قطب فرهنگی می‌شود، افزود: باید ظرفیت‌های مناسب برای حضور زائران در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه فراهم شود .

وی با تاکید بر سنددار شدن موقوفات تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات مثمر‌ثمری در راستای سنددار کردن موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه صورت پذیرفته است.

گرایلی با تأکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، بیان کرد: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

ضرورت کمک‌های مردمی برای بازسازی بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: باید با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، زمینه‌های جذب جوانان و نو‌جوانان را در این اماکن فراهم شود.

گرایلی با بیان اینکه باید امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها برای تبدیل بقاع نیازمند یاری خیرین و وقف موقوفات با نیت عمران و بازسازی بقاع متبرکه بوده که امید است خیرین در این زمینه پیشگام شوند.

وی کمک‌های مردم را در راستای بازسازی بقاع متبرکه مؤثر دانست و افزود: هدایت نذورات مردم به سوی امامزادگان در ایجاد بقاع به قطب‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول