اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

انجام برنامه‌های فرهنگی باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاها تأکید کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی باید در روستاها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انجام برنامه‌های فرهنگی باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در همایش دهیاران خراسان جنوبی اظهار کرد: باید یک اطلاع‌رسانی درست در راستای تسهیلات کشاورزی نیز در بین کشاورزان انجام شود که این مهم همت رسانه‌های استان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تنها برگزاری متمرکز مراسمات مذهبی منجر به احیای برنامه‌های فرهنگی می‌شود، افزود: مساجد جامع در فرهنگ دینی و باورهای اعتقادی مردم نقش مهمی دارند و باید از این اماکن برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی بیشتر از گذشته استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در راستای احیای صنایع‌دستی روستاییان برنامه‌های جامع و مدونی انجام شود، تصریح کرد: با این اقدام در مرحله نخست صنایع‌دستی استان وارد بازارهای کشور و پس از آن به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

رشید ادامه داد: همچنین باید تدابیر لازم برای تامین آرد و سوخت روستاییان در فصل زمستان نیز در دستور کار باشد.

وی بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاها تأکید کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی باید در روستاها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز به ایجاد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از دولت نهم تاکنون اشاره کرد و افزود: اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان در خراسان جنوبی در بحث بنگاه‌های اقتصادی زودبازده استان سرمایه‌گذاری شده است.

عابدین محمدی ادامه داد: در قالب طرح مشاغل خانگی نیز 305 شغل روستایی تعیین شده که در این راستا 27 میلیارد و 800 میلیون تومان در بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

فرماندار شهرستان درمیان نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی متولی کار فرهنگی در روستاها هستند و مسئولان برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در روستاها را بیشتر از گذشته در دستور کار داشته باشند.

رجبعلی براتی ادامه داد: هم‌اکنون برخی از روستاهای استان روحانی مستقر ندارند که باید مشکلات پیش روی روحانیان برای استقرار آنها در روستاها برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید استقرار روحانی در روستاها هدفمند شود، تصریح کرد: باید برای حضور روحانیان در روستاها هدف‌گذاری شود.

انتهای پیام/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول