اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چهار سال گذشته

سیل در خراسان جنوبی 10 نفر تلفات داشته است

خبرگزاری فارس: نماینده مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از سال 88 تاکنون سیل در استان 10 نفر تلفات داشته است.

سیل در خراسان جنوبی 10 نفر تلفات داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند سید ابوالحسن میر جلیلی ظهر امروز در دومین کارگاه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق و آب و فاضلاب با بیان اینکه در کارگروه‌های 14 گانه مدیریت بحران استان از نظرات نخبگان دانشگاهی استفاده می‌شود، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با توجه به طرح مسائل دقیق هواشناسی و اعلام نظر آنها در مورد وقوع سیل در منطقه یک ساعت قبل از وقوع سیل هشدار‌‌های لازم به بخشدار مناطق داده می‌شود تا پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح اجرای سیستم هشدار سیل در استان ادامه داد: این طرح از طرف شرکت پژوهاب شرق که در سایر استان‌ها مانند استان خراسان رضوی و خوزستان نیز طرح‌هایی را اجرا کرده است برای اجرا در استان خراسان ‌جنوبی پیشنهاد شده است.

نماینده مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: باید این طرح بررسی شود تا در صورت اعلام زمان وقوع سیل در بازه زمانی کوتاهتر از اطلاعات هواشناسی برای اجرا در استان مورد مطالعه قرار گیرد.

میر جلیلی گفت: مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به صورت پایه‌ای در زمینه پهنه‌بندی و ریز پهنه‌بندی خطر سیلاب اعتباری معادل یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بارندگی باید تمهیدات لازم در مورد مقابله با سیلاب‌های احتمالی اندیشیده شود.

غلامرضا غلامرضایی افزود: اعضای کارگروه نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند تا پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: آماده‌سازی مسیر‌های سیلاب، دادن هشدار‌های لازم به روستائیان در مورد عدم قرارگیری در بستر رودخانه‌ها و عدم نگهداری احشام در مناطقی که احتمال سیل وجود دارد از جمله کار‌هایی است که باید در این ایام صورت گیرد.    

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول